Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij screenshot wil ik NIET dat het gefotografeerde window grijs wordt: hoe?  (gelezen 855 keer)

Offline Jenske

• Lid
Ik heb mijn Kubuntu zodanig ingesteld dat alle niet gebruikte schermen donkerder en grijzig worden weergegeven, kwestie van enkel het actieve window in normale kleuren te zien. Dat heb ik ingesteld via bureaubladeffecten.

Leuk, denkt u.

Maar ... als ik een screenshot wil maken (met Spectacle), merk ik dat het gefotografeerde deel van het scherm altijd grijs wordt weergegeven. Klinkt logisch, aangezien ik op dat ogenblik Spectacle actief heb. Als ik dan vauit Spectacle een rechthoekig gebied wil selecteren uit een ander window, is dit uitgegrijsd.

Kan ik ervoor zorgen dat énkel bij het gebruik van Spectacle de andere schermen niet worden uitgegrijsd?
... Kubuntu 24.04 ...

Offline vanadium

• Lid
Het lijkt me logisch dat een screenshottool een beeld maakt van het scherm zoals het wordt weergegeven. Je zal dat effect eerst moeten uitzetten vooraleer een screenshot te maken. Mogelijk kan je daar een sneltoets voor instellen.

Offline Jenske

• Lid
Ik vreesde daar al voor (zie mijn eerste mail), maar ik kan me wel voorstellen dat nog wel mensen deze vraag zullen hebben.
... Kubuntu 24.04 ...

Offline vanadium

• Lid
Zoek eens voor een sneltoets. Dan kan je snel het effect uitschakelen, je screenshot nemen, en het effect weer aanzetten.