Ja, bv. via: https://convertio.co/nl/pdf-odt/
PDF wordt met draw geopend in LibreOfiice, gaat dus niet werken
Citaat van: rico70 op 2023/12/01, 10:54:09PDF wordt met draw geopend in LibreOfiice, gaat dus niet werkenals je in libreoffice writer een pdf bestand opent met het filter zoals ik boven beschreef dan wordt het ook in writer geopend. Het moet natuurlijk wel gaan om een 'leesbaar' pdf-bestand, niet een scan.
Als je "afdrukken naar bestand" gebruikt word dat een grafisch pixelbestand ofwel plaatje in PDF.Het is dus geen tekstbestand meer.De enige manier om hier weer tekst van te maken is er OCR tekstherkenning op los te laten.
Citaat van: DeBaas op 2023/12/01, 13:16:29Als je "afdrukken naar bestand" gebruikt word dat een grafisch pixelbestand ofwel plaatje in PDF.Het is dus geen tekstbestand meer.De enige manier om hier weer tekst van te maken is er OCR tekstherkenning op los te laten.ALs dit zo is (ik doe dit nooit) dan heeft het inderdaad geen zin om het pdf bestand te openen zoals ik beschreef. Ik gebruik vaak de exporteer naar pdf-optie in writer of pdf-printer (printer-driver-cups-pdf). Hiermee maak je een ĺeesbaar'pdf-bestand.