Geen vreemde vraag hoor.
Dit is gewoon mijn dagelijkse internet.
Toen ik hier kwam wonen was koper vol, dus konden we helenmaal geen internet (zoals ADSL) hebben, Moesten we af en toe naar de biep om mail te versturen of iets uit te zoeken.
Toen kwam hier mobiel internet, paar uurtjes per avond. Was een proef, meteen ingestapt. Was nog G2 ofzo.
Later kon dat de hele dag.
Youtube dingetjes haalde ik eerst binnen met youtube-dl en dan keek ik het zonder hapering,
Daarna gingen ze fiber aanleggen. En je wilt niet weten wat dat kostte :-)
Dus ik heb toen gegokt: mobiel wordt ook nog sneller als nu, en ik kan toch niet sneller lezen.
En zowaar we zijn nu bij 5G aangeland.
Ik kan nu (heb nog een 4G router) gewoon HD streamen als ik dat wil.
De clou is dat wij heel ouderwets zijn: "zullen we vanavond MMA kijken?"
En dan kijken we met zijn tweetjes. Andere PC en tablet zijn dan levenloos.
Hier ook een profiteur gevonden die onberkt mobiel aanbiedt op een snelheid van 25Mbps. (
dit is dus iets waar ik echt een antwoord op zoekVolgens mij zou dat genoeg zijn voor ons, maar elke uileg die je vindt op het net gaat er vanuit dat 3 man allemaal wat anders aan het doen zijn op het net.
Gaming is een sleutelwoord in elke uitleg, maar gamen doen we niet.
En omdat we in principe geen TV kijken. Alleen MMA, F1 of soms een liveconcert van youtube (wat ik eerst kan binnenhalen) is wat we kijken.
Hangt wel een TV aan de muur, als monitor aan de PC. Heb geen zin om uit te zoeken hoe het TV deel werkt, en met een liveconcert heb ik ook niks aan die speakertjes.
Oh en omdat fiber hier direct gecombineerd wordt met TV is dat voor ons duurder.
LOL die verkoper toen probeerde nog nadat ik zei dat ik niet sneller kon lezen; "ja maar je hebt een veel scherper TV-beeld"
"ik heb geen TV"
Probeerde ie nog: "En telefoon is een veel duidelijker geluid."
Kon ik mijn lachen niet meer houden: "wie heeft er in hemelsnaam nog een vaste telefoon?"
Nog vragen? Ik antwoord wel hoor, heb geen geheimen.

Edit: nee dus geen Ziggo. Voor de duidelijkheid ik woon in Noorwegen en niet in een stad....ook niet in een dorp.....of buurtschap.