Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: python subprocess  (gelezen 775 keer)

Offline BaukeP

• Lid
python subprocess
« Gepost op: 2023/11/09, 16:25:13 »
Hallo,
Ik probeer in python meerdere file (*vtt) te converteren naar *.srt.
In de terminal werkt het volgende:
ffmpeg -i "/mnt/Data/Downloads/The invention of this amateur inventor shocked even Elon Musk. Unbelievable..nl.vtt" -vn -an -scodec srt "/mnt/Data/Downloads/The invention of this amateur inventor shocked even Elon Musk. Unbelievable..nl.srt"
In python maak ik een var cmd (cmd = '/usr/bin/ffmpeg -i '+infile+' -vn -an -scodec srt '+outfile) en als ik cmd print krijg ik:
cmd : /usr/bin/ffmpeg -i "/mnt/Data/Downloads/The invention of this amateur inventor shocked even Elon Musk. Unbelievable..nl.vtt" -vn -an -scodec srt "/mnt/Data/Downloads/The invention of this amateur inventor shocked even Elon Musk. Unbelievable..nl.srt"
Een ander file dan boven, maar dat doet er even niet toe.

Vervolgens wordt dit cmd uitgevoerd met:
- os.system("/bin/bash -c " + cmd[0]) of
- subprocess.call(cmd) of
- subprocess.run(cmd)

Maar het komt erop neer dat geen van deze werken, en meestal met dit soort meldingen:
File "/usr/lib/python3.11/subprocess.py", line 389, in call
    with Popen(*popenargs, **kwargs) as p:
         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/lib/python3.11/subprocess.py", line 835, in __init__
    raise TypeError("bufsize must be an integer")
TypeError: bufsize must be an integer

Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast mijn dank

Bauke