Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF arranger kan een bewerkte pdf niet opslaan  (gelezen 1719 keer)

PDF arranger kan een bewerkte pdf niet opslaan
« Gepost op: 2023/10/24, 14:09:38 »
Goedemiddag allen,

Is er hier iemand met ervaring met PDF-arranger. Doorgaans werkt het prima om pdf documenten samen te voegen tot een enkel document en het heeft mij dan ook al heel veel werk bespaard. Tot vandaag....

Ik wil in een pdf een aangepaste pagina invoegen en het ging pertinent niet. Ik kreeg een foutmelding met daarin de boodschap ['MTA'] en daar kon ik het mee doen....
Wie weet hoe dit komt en waarom precies bij de ene pdf dit wel gebeurt en bij de andere niet?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: PDF arranger kan een bewerkte pdf niet opslaan
« Reactie #1 Gepost op: 2023/10/24, 14:27:27 »
Als je met Flatpak werkt, dan kun je nog PDFSlicer installeren. Niet direct een oplossing, maar meer een programma waarmee je hetzelfde kan.

(Zit bij Mint trouwens gewoon in de software catalogus.)

« Reactie #2 Gepost op: 2023/10/24, 14:57:37 »
Als je met Flatpak werkt, dan kun je nog PDFSlicer installeren. Niet direct een oplossing, maar meer een programma waarmee je hetzelfde kan.

(Zit bij Mint trouwens gewoon in de software catalogus.)

Ik zal die eens installeren. Ik zit hier nu op MINT XFCE en die werkt met synaptic. Wel beetje gestoord dat ik voor een enkele pdf waarbij het niet werkt, iets anders zou moeten installeren....

Mijn dank,

Update: zojuist checkte ik synaptic, maar het zit er niet in.

« Reactie #3 Gepost op: 2023/10/24, 15:02:38 »
Je hebt in het menu van Mint XFCE een Software- of programma overzichtje staan, en daar zit die wel tussen als het goed is.
(Dus niet via Synaptic.)

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2023/10/24, 15:06:33 »
Net Ronaldus zegt in het programmabeheer.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

« Reactie #5 Gepost op: 2023/10/24, 15:10:58 »
Er schijnt zelfs ook nog een Windows-versie van te bestaan: https://junrrein.github.io/pdfslicer/

Offline h2o

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2023/10/24, 15:13:12 »
PDFsam.. Zit in synaptic
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #7 Gepost op: 2023/10/24, 15:14:56 »
Volgens mij werkt die niet meer grafisch...

« Reactie #8 Gepost op: 2023/10/25, 07:46:58 »
Je hebt in het menu van Mint XFCE een Software- of programma overzichtje staan, en daar zit die wel tussen als het goed is.
(Dus niet via Synaptic.)

Dat klopt, ik had nog niet in "programmabeheer" gekeken en ook gewoon over het hoofd gezien dat dat er ook nog was. Kort na deze conversatie had ik het gevonden en geinstalleerd.

« Reactie #9 Gepost op: 2023/10/25, 07:49:02 »
PDFsam.. Zit in synaptic

Ook gevonden, maar die vergt iets meer tijd om in de functies te verdiepen en ik heb niets anders nodig dan documenten in elkaar slepen en klaar.

« Reactie #10 Gepost op: 2023/10/25, 07:59:54 »
Goedemiddag allen,

Is er hier iemand met ervaring met PDF-arranger. Doorgaans werkt het prima om pdf documenten samen te voegen tot een enkel document en het heeft mij dan ook al heel veel werk bespaard. Tot vandaag....

Ik wil in een pdf een aangepaste pagina invoegen en het ging pertinent niet. Ik kreeg een foutmelding met daarin de boodschap ['MTA'] en daar kon ik het mee doen....
Wie weet hoe dit komt en waarom precies bij de ene pdf dit wel gebeurt en bij de andere niet?

PDF slicer werkt overigens ongeveer hetzelfde als PDF arranger, met het verschil dat je bij die laatstgenoemde gewoon kan slepen en klikken en bij Slicer moet je daar een speciaal knopje voor indrukken. Het zou mooi zijn als iemand toch ook alsnog kon verklaren waar de foutmelding vandaan komt en wat het is. Arranger werkt namelijk wel het makkelijkst van deze allemaal.

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2023/10/25, 10:33:53 »
Citaat
Ik gebruik ook PDF-aaranger, maar weet het niet.  Maar probeer die onwillige pagina eens met een ander PDF-lezer te openen, en geheel opnieuw op te slaan. En dan die nieuw-opgeslagen versie in PDF-arranger in te voegen. Niet alle PDF's gedragen zich hetzelfde, is mij gebleken.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2023/10/25, 11:08:36 »
Ik gebruik ook PDF-aaranger, maar weet het niet.  Maar probeer die onwillige pagina eens met een ander PDF-lezer te openen, en geheel opnieuw op te slaan. En dan die nieuw-opgeslagen versie in PDF-arranger in te voegen. Niet alle PDF's gedragen zich hetzelfde, is mij gebleken.
Inderdaad, ik gebruik pdfarranger zo ongeveer dagelijks op mijn werk. Een heel zeldzame pdf die moeilijk doet. Zeg maar minder dan 1/1000.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #13 Gepost op: 2023/10/25, 11:25:51 »
Inderdaad, ik gebruik pdfarranger zo ongeveer dagelijks op mijn werk. Een heel zeldzame pdf die moeilijk doet. Zeg maar minder dan 1/1000.

Ja, en precies die pdf die nu echt moest worden aangepast, deed moeilijk. De staatsloterij win ik niet maar ik kom wel net die ene pdf op duizend tegen. :P :P :P

« Reactie #14 Gepost op: 2023/10/25, 11:27:57 »
Citaat

Ja, inderdaad. Ik heb zelfs de pdf met Inkscape geopend, dat ging wel, zij het met een beetje gegevensverlies.