Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Password manager voor desktop, mobiel en tablet?  (gelezen 1398 keer)

Password manager voor desktop, mobiel en tablet?
« Gepost op: 2023/10/10, 22:02:20 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede password manager. Altijd Lastpass gebruikt maar deze staat sinds kort inloggen vanaf meerdere ´apparaten´ (desktop, mobiel, tablet) niet meer toe.

Dus nu ben ik op zoek naar een goed alternatief...

Wat zoek ik? Een password manager waarmee ik kan inloggen vanaf desktop, mobiel en tablet. Maar ook waarmee ik kan inloggen op apps.

Iemand een suggestie of idee? Vanuit eigen ervaring?

Alle tips welkom!
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Password manager voor desktop, mobiel en tablet?
« Reactie #1 Gepost op: 2023/10/10, 22:10:14 »
Tot volle tevredenheid maak ik gebruik van de gratis versie van LastPass op al mijn apparaten.
De app genereert sterke wachtwoorden, maar ik gebruik liever mijn eigen wachtwoorden en dat gaat ook prima.
Xubuntu 24.04 LTS

« Reactie #2 Gepost op: 2023/10/10, 22:16:24 »
De laatste keer dat ik LastPass vanaf mobiel gebruikte gaf deze aan dat ik nog 2 keer kon inloggen vanaf mobiel of een ander apparaat. Om onbeperkt te kunnen inloggen vanaf verschillende apparaten was de enige oplossing om te kiezen voor de betaalde versie van LastPass... Online las ik dit ook terug.
Ubuntu 18.04

« Reactie #3 Gepost op: 2023/10/11, 06:56:14 »
Ik gebruik Bitwarden al een tijd naar alle tevredenheid.
Tevens test ik momenteel Proton Pass en tot nu toe werkt deze net zo goed als Bitwarden.
Beide gebruik ik de gratis versie van het product.
Ubuntu 24.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

« Reactie #4 Gepost op: 2023/10/14, 07:57:33 »
Dank je wel voor de tip! Ik zal eens naar Bitwarden kijken.
Ubuntu 18.04

Offline peer

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2023/10/14, 08:57:52 »
keepassxc werkt ook uitstekend op desktop en smartphone. Synchronisatie gebeurt doordat ik het wachtwoordenbestand in dropbox heb staan.

« Reactie #6 Gepost op: 2023/10/14, 12:05:27 »
keepassxc werkt ook uitstekend op desktop en smartphone. Synchronisatie gebeurt doordat ik het wachtwoordenbestand in dropbox heb staan.
Hoe heb je dit opgezet op de smartphone (Android neem ik aan) als ik vragen mag?

Offline peer

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2023/10/14, 12:50:15 »
op de pc heb ik keepassxc
Op de smartphone heb ik keepass2android
Zowel op de pc als op de smartphone heb ik toegang tot mijn dropboxdirectory. Daarin staat het databasebestand keep.kdbx.
Ik gebruik alleen een hoofdwachtwoord om toegang tot de database te krijgen. In het verleden gebruikte ik wel een key maar dat vond ik te ingewikkeld.

« Reactie #8 Gepost op: 2023/10/14, 14:37:35 »
De laatste keer dat ik LastPass vanaf mobiel gebruikte gaf deze aan dat ik nog 2 keer kon inloggen vanaf mobiel of een ander apparaat. Om onbeperkt te kunnen inloggen vanaf verschillende apparaten was de enige oplossing om te kiezen voor de betaalde versie van LastPass... Online las ik dit ook terug.

Dan neem je toch die betaalde versie...... Ik gebruik al een paar jaar de betaalde versie, naar volle tevredenheid. Tijdens tests kom LastPass er ook nog steeds al beste uit.