Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD’s afspelen op PC.  (gelezen 1033 keer)

DVD’s afspelen op PC.
« Gepost op: 2023/09/18, 15:24:52 »
Ik heb een aantal originele DVD’s, met o.a. de keuze op ondertiteling. Op een DVD speler zijn ze afspeelbaar zoals verwacht mag worden, evt. met ondertiteling. Op mijn PC en laptop gaat dat niet goed lukken. Ik zie bij het openen van de DVD dat die is opgesplitst in 2 mappen: Video_TS en Audio_TS. Bij het openen van Adio_TS zie ik geen bestanden; bij het openen van Video_TS zie ik meerdere bestanden met diverse file-formaten. Zie bijlage. Bestanden VTS_xxxx.VOB zijn afspeelbaar, maar niet zoals op een DVD speler, waar ik kan kiezen voor ondertiteling, enz. Speelfilms van TV uitzendingen die ooit met een (ARCHOS AV 700) Mobile Video Recorder zijn opgenomen -AVI formaat- zijn wel afspeelbaar. Ik kan mijn PC’s dus niet gebruiken voor het afspelen van originele DVD’s zoals zou worden verwacht. Is dit normaal of mis ik wat additionele software? 
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.

Offline peer

• Lid
Re: DVD’s afspelen op PC.
« Reactie #1 Gepost op: 2023/09/18, 15:35:32 »
ik gebruik VLC
In VLC kies ik in het Media menu voor Opend disc en dan klik ik op play en de dvd wordt afgespeeld.

Het lijkt mij dat er in de instellingen een mogelijkheid is om een dvd direct af te spelen als die er gestopt wordt.

« Reactie #2 Gepost op: 2023/09/18, 16:22:49 »
Met Parole Media Player of VLC ..... zelfde probleem. Soms zijn beelden te zien met ondertiteling, maar bij de meeste filmfragmenten is dat niet het geval.

« Reactie #3 Gepost op: 2023/09/18, 16:54:16 »
Heb met VLC wat zitten googelen met ondertitel-instellingen en zowaar is het gelukt. Met Parole Media Player wordt het nog even uitzoeken, maar met VLC werkt het in ieder geval prima. Bedankt voor het meedenken.