Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla-Thunderbird Filter maken  (gelezen 1123 keer)

Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Gepost op: 2023/08/17, 11:48:16 »
Heb al enige jaren last van het maken van filters voor berichten die ik ontvang via Thunderbird.
Bij het selecteren van de groep waar ik het bericht in wil hebben loopt het keuze menue constant vast en moet ik met oa escape terug naar 'filter maken'. Het probleem blijft dan zich herhalen.
Bijzonder vervelend, want het euvel doet zich ook op mijn andere computers (Ubuntu 23.04) voor.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #1 Gepost op: 2023/08/17, 15:34:58 »
Hallo, mijn Thunderbird heeft hier geen problemen mee. Met een geselecteerde mail kies ik in het menu Berichten, dan Maak filter voor dit bericht. Ik gebruik de standaardinstellingen Van (mailadres), dan daaronder Verplaats mail naar Account - submap (die submap moet wel eerst zijn aangemaakt denk ik), dan OK en test het filter met Uitvoeren.

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #2 Gepost op: 2023/08/17, 17:26:32 »
Hallo, mijn Thunderbird heeft hier geen problemen mee. Met een geselecteerde mail kies ik in het menu Berichten, dan Maak filter voor dit bericht. Ik gebruik de standaardinstellingen Van (mailadres), dan daaronder Verplaats mail naar Account - submap (die submap moet wel eerst zijn aangemaakt denk ik), dan OK en test het filter met Uitvoeren.
Klopt, deed het al jaren zo, maar de laatste jaren blijft het proces steken en kan ik niet bij de msp cq sub-map komen.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #3 Gepost op: 2023/08/18, 12:10:46 »
Mag ik vragen om welke (sub)map het gaat? Volgens mij kun je het filter niet gebruiken om bepaalde mails naar een map op je, bijvoorbeeld, bureaublad te sturen.

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #4 Gepost op: 2023/08/18, 13:05:52 »
Mag ik vragen om welke (sub)map het gaat? Volgens mij kun je het filter niet gebruiken om bepaalde mails naar een map op je, bijvoorbeeld, bureaublad te sturen.
Alle mappen en sub-mappen onder postvak "IN" van thunderbird
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #5 Gepost op: 2023/08/18, 13:46:50 »
Probeer misschien eens alle folders onder Inbox te compacteren. Misschien zit er ergens een probleem, wat door het herschrijven van de mbox bestanden kan verdwijnen. Rechts-klik de folder en kies "Compact" (in het Engels). Kan alvast geen kwaad, en (heel) misschien is dit de oplossing.

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #6 Gepost op: 2023/08/18, 14:57:56 »
Probeer misschien eens alle folders onder Inbox te compacteren. Misschien zit er ergens een probleem, wat door het herschrijven van de mbox bestanden kan verdwijnen. Rechts-klik de folder en kies "Compact" (in het Engels). Kan alvast geen kwaad, en (heel) misschien is dit de oplossing.
Ondanks dat ik regelmatig comprimeer heb ik het nu ook weer gedaan , maar helaas loop ik weer vast bij de selectie 'D'
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #7 Gepost op: 2023/08/18, 14:59:36 »
Probeer misschien eens alle folders onder Inbox te compacteren. Misschien zit er ergens een probleem, wat door het herschrijven van de mbox bestanden kan verdwijnen. Rechts-klik de folder en kies "Compact" (in het Engels). Kan alvast geen kwaad, en (heel) misschien is dit de oplossing.
Ondanks dat ik regelmatig comprimeer heb ik het nu ook weer gedaan , maar helaas loop ik weer vast bij de selectie 'D'
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #8 Gepost op: 2023/08/18, 15:09:48 »
Antwoord is onduidelijk geworden omdat de screenprint meer dan 150 kb is en ik die moest laten vervallen.

Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline soppel

  • Lid
Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #9 Gepost op: 2023/08/19, 17:19:05 »
Heb je misschien berichtregels verschoven?
Ik heb een keer de berichtregels op alfabetische volgorde gezet, toe werkte het ook niet meer.
Alles opnieuw aan moeten maken.

En alfabetisch aanmaken heeft geen zin, want vroeg of laat komt er een nieuwe bij die dan gewoon onderaan komt.
(Helaas geen reden om te lachen voor jullie,  want ik bedacht het me voor ik begon)
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: Mozilla-Thunderbird Filter maken
« Reactie #10 Gepost op: 2023/08/19, 17:40:27 »
Heb je misschien berichtregels verschoven?
Ik heb een keer de berichtregels op alfabetische volgorde gezet, toe werkte het ook niet meer.
Alles opnieuw aan moeten maken.

En alfabetisch aanmaken heeft geen zin, want vroeg of laat komt er een nieuwe bij die dan gewoon onderaan komt.
(Helaas geen reden om te lachen voor jullie,  want ik bedacht het me voor ik begon)
Helaas is dat bij mij niet het geval. Geen alphabetische volgorde geforceerd.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)