Impress is inderdaad altijd beperkt geweest wat betreft toevoegen van audio. Niet zo lang geleden kon je enkel per slide een audiotrack toevoegen, en het was ook dan maar afwachten of het wat werkte.
Ik denk dat de suggestie van erik1984 inderdaad wel de goede is: maak er een video van in plaats. Universeler en meer betrouwbaar. Je kan dat inderdaad doen met ffmpeg (terminal programma), maar persoonlijk zou ik het eenvoudiger doen: presentatie afspelen in Impress, en ondertussen het scherm opnemen met de ingebouwde schermrecorder van Gnome Shell, of met SimpleScreenRecorder of OBS Studio (of andere). Dan behoud je in Impress ingestelde tijd en overgangseffecten. Dan kan je met Openshot of KDEnlive (niet-lineaire video editors) of zelfs met Avidemux (lineaire video editor) de geluidstrack toevoegen.
Blijf je met het probleem dat de presentatie, ook zonder audio, stopt na 100 slides, neem dan in twee delen op en voeg die samen in de video editor.
KDEnlive heeft ingebouwde mogelijkheden voor slideshows. Je kan er ook Ken Burns effecten in doorvoeren, het zeer levendige effect waarbij je in of uitzoemt, of glijdt over verschillende delen van de foto. Ooit gebruikte ik in plaats een zeer gemakkelijk programmaatje specifiek voor dit doel, Photofilmstrip (
https://www.photofilmstrip.org/en/download/). Ik vrees echter dat het niet goed meer wordt bijgewerkt. Het zit wel nog in het software center van Ubuntu 22.04.