Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 20.2.Melding Bijwerkbeheer: veiligheidsreparaties niet geinstalleerd  (gelezen 832 keer)

Offline Johncr

• Lid
Dag allen,
Onlangs kreeg ik onder Bijwerkbeheer de melding dat de veiligheidsreparaties van Firefox niet konden worden geïnstalleerd, het gebruikelijke downloaden van de update was geen optie. Na aanklikken van Verversen kwam echter de melding dat het systeem was bijgewerkt.
De volgende dag weer deze melding over Firefox en nu ook over Thunderbird. Na aanklikken van Verversen kwam weer de melding dat het systeem was bijgewerkt.
Nu krijg ik de meldingen van Bijwerkbeheer niet meer, mag ik constateren dat er niets aan de hand is?

Graag uw advies.

Hartelijke groet,
Hans

Offline DeBaas

• Lid
Firefox en Thunderbird controleren zelf of er nieuwere/bijgewerkte versies ter beschikking staan op het internet.
In Linux kunnen de beide programma's dat niet zelf updaten (sudo of root paswoord benodigd).
De Linux packagers werken over het algemeen de benodigde pakketten zo snel mogelijk bij.
Daarna via het systeem (sudo apt update && apt dist-upgrade) updaten en de meldingen blijven weer weg.
Vroeger kon je de update meldingen binnen Firefox en Thunderbird uitzetten, nu helaas niet meer.

Samengevat, niets aan de hand.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Johncr

• Lid
Dank u wel mijnheer DeBaas voor uw snelle en geruststellende reactie.
Ik ben er heel blij mee!

Hartelijke groet
Hans