Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paswoord ingave duurt lang voordat input geaccepteerd wordt  (gelezen 716 keer)

Offline MartinB

• Lid
Paswoord ingave duurt lang voordat input geaccepteerd wordt
« Gepost op: 2023/07/11, 23:30:58 »
Hallo iedereen die dit leest.
Ik heb Ubuntu 22.04.2 LTS geïnstalleerd.  Ik heb lange tijd gewerkt met Ubuntu op de laptop van mijn werk zonder problemen.  Ik heb nu zelf een nieuwere HP Pavilion en ook hierop Ubuntu geïnstalleerd.  Het gekke is nu dat ik gedurende lange tijd (enkele minuten) geen paswoord kan intikken.  Pas na enkele minuten reageert de paswoord invoer op mijn toetsenbord.  Ik kan niet goed ontdekken waarom dit zo lang duurt.  Ik heb zelf vaag de indruk dat het te maken heeft met mijn draadloze printer.  Maar ik weet niet goed hoe dit op te lossen.  Zijn er nog mensen die dit probleem ondervinden?  en nog liever, heeft iemand een oplossing hiervoor? ....  want het is wel irritant dat ik minuten lang niets kan doen als ik het ding opstart.  Alvast bedankt voor de feedback. 
Martin

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Paswoord ingave duurt lang voordat input geaccepteerd wordt
« Reactie #1 Gepost op: 2023/07/11, 23:33:09 »
Installeer eerst het programma inxi. Geef daarna eens een volledig overzicht van je systeem, op de volgende wijze:

- Open een terminalvenster (zo open je een terminalvenster);
- Maak het terminalvenster schermvullend, om afgekapte regels te voorkomen;
- Kopieer en plak deze opdracht in het terminalvenster:

inxi -Fxxxpmrz(als je het toch intikt: de letter F is een hoofdletter, en vergeet de spatie na inxi niet!)

Druk op Enter.

Kopieer en plak de terminaluitvoer in je volgende bericht.