Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird mail, reclame en sociaal  (gelezen 1315 keer)

Thunderbird mail, reclame en sociaal
« Gepost op: 2023/02/26, 11:26:33 »
Hallo
Ik heb sinds kort Ubuntu op een laptop. Onder Windows werk ik met Google als mail browser. Daar heb ik aparte mappen voor reclame en social media berichten. Kan dat ook in Thunderbird?

Re: Thunderbird mail, reclame en sociaal
« Reactie #1 Gepost op: 2023/02/26, 13:04:25 »
In Thunderbird kan je ook gebruik maken van jou Gmail.
Stel daarvoor uw Gmail account in: nieuwe account aanmaken.
Daarna moet je aanmelden in uw email account in Gmail (veiligheidsvraag beantwoorden).
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 22.xx.

« Reactie #2 Gepost op: 2023/02/26, 13:50:52 »
Ja. In Thunderbird kun je net als in outlook 'Regels' opstellen.

Werkt ideaal. Zo wordt hier ook het nodige beheerd/uitgefiltert.
Bekende spam (gefiltert op naam en bepaalde woorden) wordt zelfs niet eens binnen gehaald, maar al bij de provider/mailserver verwijderd (door thunderbird). Komt niet eens meer op de PC.

Wel zuinig en voorzichtig mee zijn. Niet te scherp filteren. Je wilt neem ik aan niet wel relevante email filteren.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #3 Gepost op: 2023/02/26, 14:09:08 »
Oh dat is mooi. Krijg nu alles in één map.
Nu alleen nog uitvinden hoe je mappen maakt, en die filters instelt. Spam wil ik wel kunnen bekijken, soms gaat iets belangrijks ten onrechte daar heen.
Ik had al wat gekeken, maar zag niet onmiddelijk hoe dat werkt.

Offline soppel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2023/02/26, 17:38:12 »
Onder 'tools' (mijn pc staat in het engels maar het is het laatste rubriekje in de taakbalk) Als je dat aanklikt staat in het uitklap menu; message filter ( berichtenregels denk ik)
Dan wijst het vanzelf.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

« Reactie #5 Gepost op: 2023/02/27, 17:11:40 »
Nu alleen nog uitvinden hoe je mappen maakt,

Daar waar je een nieuwe map wilt, rechtermuisknop "nieuwe submap".  ;)

Spam wil ik wel kunnen bekijken, soms gaat iets belangrijks ten onrechte daar heen.

Thunderbird heeft ook een hele goede spamfilter. Zelflerend!
Als je een email leest zie je boven wat knopen met ook de knop "Ongewenst".
Simpel aan klikken bij afzenders/mail waar gewenst, en thunderbird handled het verder in de toekomst.
En voor dan nog irritante terugkerende spam maak ik dan een dedicated filter-regeltje aan.

Succes.

Ps: Tip voor de toekomst. Goed in de menubalk zoeken, en je zult ontdekken dat bijna alles net als in win (software) mogelijk is.
Je moet het alleen soms even op een andere plek zoeken, en bewerkingen heten soms anders omdat ze © copyrighted zijn. Daarom heten bijvoorbeeld favo's hier ook bladwijzers  ;)
En soms kun je zelfs meer. Lang kon je met office alleen pdf's maken in de dure Pro versie, waar het in linux office altijd al gewoon kon.
Zo is ook software als foto-, audio- en video-bewerking ver vergelijkbaar, met dat kleine verschilletje dat het onder linux simpelweg niets kost.  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2023/02/27, 17:14:15 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #6 Gepost op: 2023/02/27, 17:27:05 »
Dankjulliewel, ik ga me erin verdiepen!

« Reactie #7 Gepost op: 2023/02/27, 17:32:21 »
Even off topic: volgens mij wordt er door Microsoft heel veel moeite gedaan om Ubuntu in de "hobby-sfeer" te houden. En dat lukt aardig. Hoe kan zo'n superieur OS het anders "verliezen" van Windows?

« Reactie #8 Gepost op: 2023/02/28, 16:20:57 »
En dat lukt aardig. Hoe kan zo'n superieur OS het anders "verliezen" van Windows?

Daar kan ik me niet in vinden. Sorry.
Wat linux tegen zit, en wat win mee heeft is dat de laatste zijn poten veel eerder al diep in de grond had en daarmee een voorsprong heeft genomen. Vaak ook met 'opdringerigheid' (bijgeleverd bij pc's).
Waarbij win zich flink vast ingebed heeft in de markt en bedrijven, waardoor 'de weg terug' niet zo makkelijk meer is. De afgedwongen afhankelijkheid houdt velen gegijzeld.  ???
Waar bij linux lang de achterstellende belemmering heeft gehad dat het 'tekst-based' werkte en pas later een voor de gemiddelde persoon een werkbare desktop kreeg.
Maar ondertussen maakt linux al de nodige jaren regelmatig inhaalslagen met grote stappen ... (en dan laat ik android = linux based er nog buiten)
En degenen die linux onder de knie krijgen willen noooiiit meer terug.

En linux is nog altijd de grootste op het gebied van (internet-)  servers.  ;)

Voor meer hierover; google maar eens naar 'marktaandeel linux'.
« Laatst bewerkt op: 2023/02/28, 16:26:41 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #9 Gepost op: 2023/02/28, 16:23:31 »
Hoe kan zo'n superieur OS het anders "verliezen" van Windows?

En nog even dit, persoonlijk =D
Als jij je verdiept in en goed wegwijs/thuis wordt met linux, wil ik van jou over een half jaar nog wel eens horen wie 'de verliezer' is LOL ;)
- I ♥ Linux -

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #10 Gepost op: 2023/02/28, 19:34:15 »
en dan laat ik android = linux based er nog buiten
Je laat Chrome OS er ook buiten :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

« Reactie #11 Gepost op: 2023/03/02, 15:44:13 »
Ik laat alles er buiten  8-) Graag!  =D
- I ♥ Linux -