Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audacity of Ardour  (gelezen 1170 keer)

Audacity of Ardour
« Gepost op: 2007/05/28, 11:53:12 »
Hallo,

Wat kan ik het beste gebruiken voor het opnemen van live concerten? Audacity of Ardour?

Het gaat mij puur om de kwaliteit van opnames en gebruikersgemak is nummer 2.

Alvast hartelijk dank.
Ubuntu gebruiker # 14919

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Audacity of Ardour
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 15:13:49 »
In dat geval zou ik arecord gebruiken ;) een console recorder met weinig overhead die nog nooit heeft gefaald bij mij; heeft zelfs geen X nodig..

arecord -f cd file.wav (of -f dat voor 48000Khz --> zie: man arecord)

om file.wav in wave formaat op te nemen :) die file kan je dan door lame of oggenc trekken om eventueel om te zetten naar resp. mp3 of ogg vorbis.

----

Als je toch gewoon wil gaan opnemen in een GUI dan zou ik Audacity gebruiken, Ardour heeft teveel nodig om gewoon simpel wat op te nemen, Ardour is bedoeld als multitrack editor en heeft een dedicated audio server programma nodig etc. (JACK Audio Connection Kit)

Let wel op dat Audacity in de huidige versie enkele afspeelproblemen kan hebben indien er andere programma's muziek aan het maken zijn.. Dat probleem is mogelijk opgelost in Gutsy. Ik heb zelf ook een eigen Audacity versie gemaakt met betere ALSA ondersteuning, gebaseerd op PortAudio19, maar die gebruikt beta software! Dus misschien hou je het voorlopig liever bij de huidige Audacity :) (of bij arecord!)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Audacity of Ardour
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 15:52:20 »
Maar wanneer je een PCI-MIDI-audio card hebt of een USB-MIDI interface dan lijkt mij Ardour weer beter.

Audacity of Ardour
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 15:54:23 »
Ik heb vorige week Ubuntu Studio geinstalleerd, daar zitten beide programma's bij, en nog veel meer software geschikt voor jou gebruik!
Ubuntu Studio

Audacity of Ardour
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 19:42:43 »
UbuntuStudio heb ik ook gebruikt, Met Ardour krijg ik niet aan het opnemen.
Maar Audacity met gemak. Het echt pure live-orgelconcerten.
Ubuntu gebruiker # 14919