Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: harde schijf formateren  (gelezen 1506 keer)

discorobinson

• Gast
harde schijf formateren
« Gepost op: 2007/05/28, 09:53:56 »
ik werk met ubuntu 7.04 (er staat geen windows op die pc)
er zitten twee harde schijven in één van 80 gigabyte waar ubuntu 7.04 opstaat
er zit ook nog een harde schijf in van 20 gigabyte maar hoe kan ik nu die harde schijf van 20 gigabyte gebruiksklaar maken of formateren zodat ik daar bestanden kan op zetten,ikkan die schijf en de bestanden benaderen en verwijderen maar ik kan er niet op schrijven want deze staat nog geformateerd van vroeger ntfs

Hoe moet ik nu formateren in ubuntu 7.04

dank u

discorobinson

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 10:18:26 »
ik heb toch al gevonden=ik heb gparted geinstaleerd en heb ze kunnen formateren naar fat 32 maar ik zie die schijf nu niet staan

CrazyCentaur

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 10:20:38 »
Je moet de schijf ook nog in /etc/fstab opnemen en dan helemaal herstarten. sudo gedit /etc/fstab in de terminal maakt dat mogelijk.

discorobinson

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 10:25:49 »
ik heb ze nu geformateerd ext3 maar zie ze nog niet staan??

discorobinson

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 12:23:42 »
oeps

discorobinson

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/28, 14:42:46 »
Eindelijk heb ik het gevonden,maar wat een gedoe toch in die ubuntu 7.04 ze maken het moelijker dan het is we leven toch in het jaar 2007?Wat een onkunde toch in ubuntu
MAAR hoe
Ik had nog een opstart cd liggen van Acronis True Image en die opgestart en daar mijn extra schijf van 20 gig mee geformateerd naar ntfs na opnieuw opgestart stond ze te pronken op mijn bureau blad klaar voor gebruik zowel lezen als schrijven maar tervoren stond al wel geinstaleerd de NTFS configurati tool.WAAROM niet direkt in orde met die STOMME gparted

CrazyCentaur

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 15:04:58 »
Let een beetje op je taalgebruik, discorobinson. Als je Ubuntu zo stom en onkundig gemaakt vindt, dan gebruik je het toch niet? Niemand dwingt je. We ergeren ons allemaal wel eens, maar grote woorden als "onkunde" gebruiken gaat nogal ver.

discorobinson

• Gast
harde schijf formateren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/28, 15:13:59 »
voor het ogenblik heb ik alles werkende gekregen zoals ik het wens,ubuntu is NIET GEBRUKS VRIENDELIJK laat ons eerlijk zijn welke Pc boer gaat daar zijn tijd in steken om alles draaiende te krijgen voor een gewone werkmans,als ik hier mijn menig niet meer mag zeggen dan mag men mij gerust schrappen hier op het forum,ik heb er geen problemen mee maar ik weet het de waarheid kan sommige mensen kwetsen
Ik reageer op geen engel bericht hier meer op deze topic
BELEEFDE groetjes aan allen

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
harde schijf formateren
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/28, 15:20:33 »
discorobinson: je mag je mening gerust zeggen, maar dat moet op een correcte manier gebeuren.. en oké, als jij Ubuntu niet gebruiksvriendelijk vindt dan heb ik daar geen probleem mee.. Niet iedereen kan ermee werken, dat is waar. Je moet een beetje geduld hebben om een nieuw besturingssysteem te leren kennen. Maar je moet niet zo roepen (hoofdletters!)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
harde schijf formateren
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/28, 16:16:48 »
Citaat van: discorobinson
de waarheid kan sommige mensen kwetsen
De waarheid bestaat niet, wel een waarheid.
Wanneer je eerst je 2e HD had geformatteerd en daarna Ubuntu had geïnstalleerd, dan was de schijf direct herkend.
Nu moet je dat achteraf met de hand vertellen aan Ubuntu, da's alles.

Succes en veel plezier met Ubuntu,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.