Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox  (gelezen 1359 keer)

Offline zdkdick

• Lid
VirtualBox
« Gepost op: 2023/01/18, 14:16:53 »
Beste,
Ik heb 8 nov VirtualBox via Ubuntu Software geïnstalleerd.
Als ik nu bij de geïnstalleerde Ubuntu Software kijk staat Virtual er niet bij, maar als ik zoek dan geeft hij dat hij wel geïnstalleerd is, maar nog steeds versie 6.1.38. is.

Ik begrijp graag waarom dit zo is in Ubuntu Software.

Ook overweeg ik VirtualBox als software bron aan te vullen, omdat wachten mij lang gaat duren. Ik verwacht dat hij dan naar de nieuwe versie gaat.

Mijn USB is nog 1.1, omdat de geraadpleegde docu al van de van de nieuwe versie is ontzie ik daar veel zoek werk aan te besteden.

Ter info bij VirtualBox in Ubuntu Software heb ik de volgende reactie geplaatst:

In de vorige LTS heb ik al kennisgemaakt met VirtialBox met ook info van Pjotr.
Nu met deze LTS 22.04.1 gewoon met Ubunto Software geinstalleerd.
De instelling aangepast. De Inport file opgezocht, o ja hoe was dat ook weer met het paswoord. Een CD stationaan vinken enz.
Nu nagezien de versie 6.1.38-dfsg volgens de site van 2 sept 2022.
versie 7.0.0 is van 10 okt en 7.0.2 van 20 okt.
terwijl het nu 8 nov is, loopt niet echt achter. Mooi.
De standaard documentatie is lang en voor alle smaken, dus niet makelijk toe te passen.

Graag uitleg en advies.

B.v.d.
Dick

Re: VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2023/01/19, 11:11:49 »
Vreemd !
Ik heb Virtualbox gedownload van de website Virtualbox.org (versie 7.0.2) en als ik bij 'Software' ga kijken kom ik ook uit bij 'Versie 6.1.38-dfsg' en lees ik daar jouw beoordeling van 8 november alsof ik dus ook die versie zou hebben geïnstalleerd. ??? Wat dus helemaal niet waar is.

Offline zdkdick

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2023/01/19, 11:56:12 »
Beste zuiderbuur,

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad vreemd, ben reuze benieuwd hoe dat zit.

Groet,
Dick

ps leuke wandeltocht bekeken.

« Reactie #3 Gepost op: 2023/01/19, 21:40:55 »
Denk dat er verwarring is tussen de website van Virtual Box zelf (niet Ubuntu) en de pakketbronnen van Ubuntu 22.04. Ubuntu 22.04 is al in april 2022 uitgekomen en al ruim voor die datum zijn er geen nieuwe (grote) versies van programma's meer toegevoegd. Op een gegeven moment 'bevriest' het team de pakketversies en dan wordt er gewerkt aan het verfijnen van de uitgave. Dit houdt dus in dat je op een paar uitzonderingen na (denk aan Firefox) je altijd relatief oude versies van software zult hebben in Ubuntu. Dat is nu eenmaal het model, met voor- en nadelen.

Dit wil niet zeggen dat je geen updates meer ontvangt van Virtual Box maar het zullen kleine updates zijn binnen 6.1. Ubuntu is van 6.1.32 bij uitgave naar 6.1.38 nu gegaan.

Offline zdkdick

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2023/01/19, 22:01:17 »
Erik,
bedankt voor deze heldere uitleg.

Kan ik zo eenvoudig overgaan door de update bron aan te vullen?

Bij voorbaat dank,
Dick

« Reactie #5 Gepost op: 2023/01/20, 20:32:10 »
Sorry, daar durf ik geen advies over te geven omdat ik te weinig weet van de alternatieve bronnen voor Virtual Box. Indien je geen speciale features van versie 7 nodig hebt zou ik gewoon die versie 6.1 uit de pakketbronnen gebruiken. Zou in elk geval niet gaan rommelen met een download van de website van Virtual Box, maar misschien dat iemand anders daar wel goede ervaringen mee heeft.

« Reactie #6 Gepost op: 2023/01/21, 08:15:29 »
Ik gebruik het pakket van de web-site, voor Ubuntu op mijn Mint:
https://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads/

Voor het moment zit ik met versie 6.1.42 (6.1 serie)
Maar kan deze updaten naar de 7.0 serie.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

« Reactie #7 Gepost op: 2023/01/21, 14:11:47 »
Ik gebruik Version 7.0.2 r154219 (Qt5.15.3) van VB. (zonder enig probleem,  in Ubuntu 22.04)
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

« Reactie #8 Gepost op: 2023/01/23, 16:54:01 »
Ik gebruik Version 7.0.2 r154219 (Qt5.15.3) van VB. (zonder enig probleem,  in Ubuntu 22.04)

Me too
 :D