Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia Geforce4 64mb upgraden  (gelezen 1537 keer)

hosti

• Gast
Nvidia Geforce4 64mb upgraden
« Gepost op: 2007/05/28, 00:21:45 »
Ik ben al een tijdje aan't denken om mijn grafische kaart hier eruit te zwieren daar ik vind dat-ie niet snel genoeg werkt (oa. voor beryl) op m'n 100hz. scherm.

Aangezien ik het volgende academiejaar nogal wat zelf beredeneerde beeldprocessing op oligodendrocieten en metastases ga loslaten lijkt dit me meer dan wijselijk... (hoewel ik *denk dat de FSB-snelheid voor de een of andere reden doorslaggevend is... mijn lappie werkt een pak beter)

Weet iemand welke kaart een beter alternatief is.. het MOET wel nvidia zijn en de prijs mag gaan tot 450 euro. Linux drivers moeten tevens ook voor handen zijn. Ik heb m'n bak hier nog niet open gegooit maar ik denk dat de voeding niet veel aan kan. (12V, 14A)

De kaart moet uiteraard passen in het slot waar de mijne nu in zit. Zou dit een probleem kunnen zijn of zijn alle kaarten met standaard afmetingen?

systeem is een dell dimension 8250, 1 gig ram, FSB +/- 500 MHz

Tkx

Offline Youngone

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 18:41:01 »
Hoi,

€450,- ?##*&?

Wat dacht je van €49,95 voor de Gfore 6200 met 256Mb aan ram, ik ga er vanuit dat je nu een AGP slot gebruikt?

Deze kaart heb ikzelf vorige week aangeschaft, werkt out of the box onder Ubuntu 7.04

Passief gekoeld (geen ventilator), dus geen herrie etc...

En ja NVIDEA driver ;)

Offline raydekok

• Lid
    • http://www.kodekok.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 18:54:25 »
voor 450 schaf ik een nieuwe pc aan met een goede videokaart.
homemade HTPC

hosti

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 19:36:53 »
Citaat van: Youngone
Hoi,

€450,- ?##*&?

Wat dacht je van €49,95 voor de Gfore 6200 met 256Mb aan ram, ik ga er vanuit dat je nu een AGP slot gebruikt?

Deze kaart heb ikzelf vorige week aangeschaft, werkt out of the box onder Ubuntu 7.04

En ja NVIDEA driver ;)
Is die Gfore 6200 compatibel met hetgene ik nu heb? Ik bedoel qua afmetingen, stroomverbruik, interface.... (in de zin dat het plug&play moet zijn) en zijn er nog betere mogelijkheden? (der komt voor mijn thesis nogal wat intensieve beeldverwerking aan te pas)

Offline Youngone

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 20:12:44 »
Citaat van: hosti
Hoi,

€450,- ?##*&?

En ja NVIDEA driver ;)
Is die Gfore 6200 compatibel met hetgene ik nu heb? Ik bedoel qua afmetingen, stroomverbruik, interface.... (in de zin dat het plug&play moet zijn) en zijn er nog betere mogelijkheden? (der komt voor mijn thesis nogal wat intensieve beeldverwerking aan te pas)
Ik heb zelf een Dell Dimension 4600, dat is dus een kleinere kast als die jij hebt. Kaart neemt de normale ruimte in, oftewel 1 slot. Voeding is ook geen probleem! De Geforce 6200 is zeker geen High-end kaart (voor windows begrippen, is trouwens een perfecte kaart voor Vista) maar heeft naar mijn inziens ruim overcapaciteit onder linux. Kijk even in je kast of je huidige videokaart in een AGP slot zit (bruin van kleur). Denk niet dat jou PC al van een PCI-e slot is voorzien (de huidige standaard). Overigens is me opgevallen dat er niet veel keus meer is, onder videokaarten die met een AGP interface zijn voorzien.

Je zou ook kunnen gaan voor de E-VGA GeForce 7800GS 256 DDR3 Copper AGP, van ongeveer €170,-
Voor zover ik heb kunnen zien, wordt deze ook goed ondersteund onder Ubuntu. Echter heb ik hier geen persoonlijke ervaring mee. Dit is zoń beetje de zwaarste kaart, welke nog met AGP slot wordt geleverd, althans met NVidea chipset.

Dus nog ruim onder het budget van je €450,- :)

hosti

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/29, 00:08:20 »
Hoi,

€450,- ?##*&?

En ja NVIDEA driver ;)
Dus nog ruim onder het budget van je €450,- :)
Tkx! juist het advies dat ik nodig had! betere kaarten zijn niet mogelijk denk je? ...kan ik met de rest van het geld biertjes gaan pakken ;)

hosti

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/01, 00:18:55 »
Ik kreeg dit vandaag binnen:

.......

Dit systeem heeft een zogenaamd "AGP" slot voor de videokaart. De kaarten die u noemt zijn niet in AGP uitvoering uitgebracht, bovendien is de voeding in dit systeem (250W) niet krachtig genoeg om de extra spanning die deze kaarten vragen te leveren.

Ik adviseer u als het doel van de grafische kaart een groter geheugen is een AGP versie van een zogenaamde "mid-range" kaart. De kaart mag niet teveel beslag leggen op de voeding, dan zal het in principe moeten werken. Bij dit systeem heeft Dell enkel de ATi 9700 pro en nVidia Ti4600 kaarten getest dus wij kunnen alleen garanderen dat die werken in dit systeem.

Ik heb de specs van die kaart effie nagetrokken en dat is niet vet dunkt me.
.. wat denk je? . toch maar gaan voor die E-VGA GeForce 7800GS 256 DDR3 Copper AGP?

Offline Youngone

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/02, 09:22:00 »
Ik kreeg dit vandaag binnen:

.......

Dit systeem heeft een zogenaamd "AGP" slot voor de videokaart. De kaarten die u noemt zijn niet in AGP uitvoering uitgebracht, bovendien is de voeding in dit systeem (250W) niet krachtig genoeg om de extra spanning die deze kaarten vragen te leveren.

Ik adviseer u als het doel van de grafische kaart een groter geheugen is een AGP versie van een zogenaamde "mid-range" kaart. De kaart mag niet teveel beslag leggen op de voeding, dan zal het in principe moeten werken. Bij dit systeem heeft Dell enkel de ATi 9700 pro en nVidia Ti4600 kaarten getest dus wij kunnen alleen garanderen dat die werken in dit systeem.

Ik heb de specs van die kaart effie nagetrokken en dat is niet vet dunkt me.
.. wat denk je? . toch maar gaan voor die E-VGA GeForce 7800GS 256 DDR3 Copper AGP?
De 250W is inderdaad te weinig (althans voor de 7800GS), een zwaardere voeding zou een optie zijn, maar dan ben je waarschijnlijk ook iets kwijt van €80 en meer. Als je echt zulke zware eisen aan je machine wilt stellen zou ik voor een nieuw systeem gaan. De GeForce 6200 is wat mij betreft voldoende voor je huidige machine, en het investeren nog waard. Daarbij draait deze bij mij ook zonder problemen aan een 250W voeding.

Aan jou de keus ;)

hosti

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/19, 00:50:00 »
Klopt het dat de Geforce 8600 niet voor AGP en met een 250W voeding werkt? Rest me dus als enigste alternatief de GeForce 6200?