Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drupal 5.1 installatie  (gelezen 1454 keer)

klaaskippegaas

• Gast
Drupal 5.1 installatie
« Gepost op: 2007/05/27, 22:59:24 »
Ik ben al een tijdje bezig om drupal; 5.1 te installeren op ubuntu feitsy fawn en loop steeds vast bij de installatie als er gevraagd wordt om een wachtwoord beheersaccount. Volgens het programma moet ik YES invoeren echter blijft hij maar een fout melding geven. Ook het wachtwoord wot ik gebruik als root wil niet werken. Heeft iemand een oplossing?

WimVriend

• Gast
Drupal 5.1 installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 00:30:50 »
Hallo,
Ik heb daar zelf ook mee lopen stoeien en heb uiteindelijk voor de makkelijke weg gekozen.
Ik ben dus gewoon door gegaan met NVU/Kompozer. Maar reken maar dat ik dit topic in de gaten houdt want ik ben wel nieuwsgierig naar Drupal of Joomla. En eens..............als ik wat meer tijd heb...........dan..........:)
In ieder geval heel veel succes toegewenst
Wim

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Drupal 5.1 installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 00:51:37 »
Citaat van: klaaskippegaas
echter blijft hij maar een fout melding geven. Ook het wachtwoord wot ik gebruik als root wil niet werken. Heeft iemand een oplossing?
Welke foutmelding krijg je dan precies?

En wat bedoel je met "wachtwoord dat ik gebruik als root werkt niet"? Leg eens uit wat je precies doet.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Drupal 5.1 installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 01:26:32 »
Er zit normaal geen root wachtwoord in Ubuntu.

Dus eerst een rootwachtwoord aanmaken en vervolgens dit gebruiken tijdens de installatie.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

klaaskippegaas

• Gast
Drupal 5.1 installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 18:29:49 »
Citaat van: profoX
Citaat van: klaaskippegaas
echter blijft hij maar een fout melding geven. Ook het wachtwoord wot ik gebruik als root wil niet werken. Heeft iemand een oplossing?
Welke foutmelding krijg je dan precies?

En wat bedoel je met "wachtwoord dat ik gebruik als root werkt niet"? Leg eens uit wat je precies doet.
Nadat de installatie  van drupal heeft plaats gevonden (via synaptic) komt er een scherm met installatie van de dataserver mysql. Er wordt na de keuze welke dataserver er gebruikt moet worden gevraagd naar het wachtwoord van de beheersaccount. in het scherm van details is te lezen dat het wachtwoord " yes" moet zijn echter  dit werkt niet. Geef ik mijn gewone wachtwoord om ook synaptic op te starten wil ook niet  helpen. Ik loop dus vast met de verdere installatie omdat de dataserver niet gekoppeld kan worden aan drupal.

klaaskippegaas

• Gast
Drupal 5.1 installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/28, 18:31:34 »
Citaat van: WimVriend
Hallo,
Ik heb daar zelf ook mee lopen stoeien en heb uiteindelijk voor de makkelijke weg gekozen.
Ik ben dus gewoon door gegaan met NVU/Kompozer. Maar reken maar dat ik dit topic in de gaten houdt want ik ben wel nieuwsgierig naar Drupal of Joomla. En eens..............als ik wat meer tijd heb...........dan..........:)
In ieder geval heel veel succes toegewenst
Wim
Dat heb ik ook gedaan maar met durpal lijkt je meer mogelijkheden te hebben wat betreft cms en gebruik van meer interactieve site.

klaaskippegaas

• Gast
Drupal 5.1 installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 18:32:51 »
Citaat van: Gandyman
Er zit normaal geen root wachtwoord in Ubuntu.

Dus eerst een rootwachtwoord aanmaken en vervolgens dit gebruiken tijdens de installatie.

SCCS

:D
Hoe bedoel je dat? Je wachtwoord om bijvoorbeeld synaptic en sudo uit te voeren  is toch ook vragen naar je root wachtwoord?

Offline xpired

• Lid
Drupal 5.1 installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/28, 18:34:58 »
Ik installeer drupal nooit via de Ubuntu repositories.

Ik denk dat het het handigste is dat je je Apache PHP en MySQL installatie onder controle heb. Dus je wachtwoorden weet voor MySQL (eventueel met phpMyAdmin) en daarna de nieuwste drupel versie download van www.drupal.org.

De meeste problemen hebben de mensen die hun MySQL password niet meer weten :)