Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MS Teams - nu als Progressive Web App voor Linux  (gelezen 603 keer)

MS Teams - nu als Progressive Web App voor Linux
« Gepost op: 2022/11/08, 15:38:40 »
Voor iedereen die met MS Teams moet werken: MS Teams is er nu als Progressive Web App (PWA).

Zie https://techcommunity.microsoft.com/t5/microsoft-teams-blog/microsoft-teams-progressive-web-app-now-available-on-linux/ba-p/3669846

Werkt trouwens alleen in Chrome of Edge.

(De 'gewone' MS Teams stopt binnenkort met werken in Linux. https://support.google.com/chrome/thread/174381169?visit_id=637999719337447925-1323572815&p=chrome_app_deprecation&rd=1 )
« Laatst bewerkt op: 2022/11/08, 17:52:10 door Ronaldus »

Offline h2o

• Lid
Re: MS Teams - nu als Progressive Web App voor Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2022/11/08, 15:44:57 »
Goed om te weten. Ik gebruik deze manier van werken via MS Edge voor mijn werk. Blijft werk en privé keurig van elkaar gescheiden. De PWA gebruik ik ook al voor WhatsApp Business, Parro en MS Outlook.

Je kunt van Microsoft zeggen wat je wilt (en dat was in het verleden verre van fris), maar ze zijn nu goed bezig en sluiten Linux gebruikers niet langer buiten. Voor mijn werk heb ik het nodig en tot voor kort moest ik alles via een virtuele machine doen. Die gebruik ik met Windows 10 alleen maar voor afdrukken. Al mijn bestanden maak ik via Debian aan en maak er dan PDF bestanden van. Die sleep ik naar het Windows 10 venster en afdrukken maar.
Ik heb hiervoor een zwaar gestripte Windows 10 waaruit vrijwel alles is verwijderd behalve printer zaken en Foxit Reader. Ok, er zijn andere, maar Foxit Reader vind ik fijn werken omdat ik dan niet meerdere printerinstellingen voor ieder document iedere keer in moet voeren.

Al mijn privé zaken doe ik dan via Firefox.
« Laatst bewerkt op: 2022/11/08, 15:47:28 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex