Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: EULA restricted extra's  (gelezen 1019 keer)

Offline Cme

• Lid
EULA restricted extra's
« Gepost op: 2022/10/17, 11:15:23 »
Hoi,
Ik twijfel bij het accepteren van EULA restricted extra's' voorwaarden.
 Ik constateer dat het microsoft pakketten zijn?
Met enige aarzeling stel ik deze vraag, hoe kijken jullie hier tegen aan?
met dank
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: EULA restricted extra's
« Reactie #1 Gepost op: 2022/10/17, 11:45:19 »
Gewoon aanvaarden. Boeien....  ;)

Microsoft is trouwens ook een belangrijke bijdrager van code aan de Linux-systeemkern. Dus het is niet alsof alles van Microsoft slecht is of zo.....

« Reactie #2 Gepost op: 2022/10/17, 13:41:49 »
Hallo, volgens mij gaat dat alleen maar over enkele Microsoft-fonts (oa. Times New Roman als ik het me goed herinner). Als je die EULA niet aanvaardt, mis je louter een paar fonts.

Offline Cme

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/10/20, 11:14:59 »
kee, bedankt Paul Mattijsse. Ik zie nu dat ik geen uitleg geef waar het om gaat (althans ik denk dat EULA daar voor is).

In mijn Xubuntu versie 22.04 mis ik in Instellingen/muis en aanraakveld iets betreft het Touchpad.
Heeft EULA iets?

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/10/20, 12:55:00 »
Citaat
In mijn Xubuntu versie 22.04 mis ik in Instellingen/muis en aanraakveld iets betreft het Touchpad.
Dat zit er toch wel in. Bij Muis en aanraakveld > apparaten kun je in de bovenbalk kiezen tussen muis en aanraakvlak.
P.S. een EULA is alleen maar een akkoordverklaring. En "restricted extra's" bevat geen aanpassingsmogelijkheden voor hardware.

Offline Cme

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/10/20, 15:09:30 »
Dat zit er toch wel in. Bij Muis en aanraakveld > apparaten kun je in de bovenbalk kiezen tussen muis en aanraakvlak.
Wat bedoel je? Zie bijlage

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/10/20, 18:12:29 »
Klik op het driehoekje rechts in de balk met de tekst: VirtualPS2 VMware VMMouse. Dan moet ook het touchpad verschijnen.
Als je dan niet je touchpad te zien krijgt, dan wordt dat stukje hardware niet door je computer herkend.

Offline Cme

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2022/10/22, 10:42:04 »
Klik op het driehoekje rechts in de balk met de tekst: VirtualPS2 VMware VMMouse. Dan moet ook het touchpad verschijnen.
Als je dan niet je touchpad te zien krijgt, dan wordt dat stukje hardware niet door je computer herkend.
Dank ajjp voor je reactie.
Uiteraard heb ik dat 3hoekje bekeken, maar wat daar staat kan ik niet in een screenshot laten zien. Er staat onder VirtualPS2 VMware VMMouse: spice vdagent tablet.
Die heb ik nog geprobeerd maar na herstart staat die vorige er weer. Dit is een LapTop.

M'n computer zelf herkent Touchpad wel degelijk, in Ubuntu 22.04 'Tweaks' aldaar staat de mogelijkheid om het Touchpad uit te schakelen tijdens het typen. Daar gaat het me om.
 Maar in Xubuntu lukt het niet Tweaks te installeren. Xubuntu 22.04 staat 'achter/in' Boxes, misschien komt het daardoor.

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2022/10/22, 11:40:32 »
Is die "spice vdagent tablet" niet jouw touchpad?
Bij mij heet die "ETPS2/ Elantech Touchpad". Als ik die kies, en daarna Aanraakveld, dan kan ik het touchpad uitschakelen. Zie afbeelding.
Als dit niet werkt, dan kan ik je niet verder helpen.
Ik weet niets van Tweaks, en wil dat ook niet weten. Ik houd niet van programma's die ingrijpen op een systeemfunctie terwijl die al is toevertrouwd aan XFCE. Dat kan tot conflicten leiden.