Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution werkt niet?  (gelezen 833 keer)

Offline Joop Roos

• Lid
Evolution werkt niet?
« Gepost op: 2022/08/10, 13:01:34 »
Ik heb Ubuntu en daar had ik een mailprogramma op van de provider.Die stopte er mee,net als 2 x er voor.Dus ik dacht dat dan Evolution een goede vervanger was.Nou makkelijk geinstalleerd en even wachten op de nieuwe mails dacht ik.Alleen vroeg die niet naar het wachtwoord,maar des te beter dacht ik.Nou een dag later nog steeds geen mail ontvangen terwijl op mijn telefoon wel!(krijg heel veel emails!).
Dus waarom werkt het niet??? :'( :'(

Offline X-E3

• Lid
Re: Evolution werkt niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2022/08/10, 13:42:55 »
Als ik dit zo lees dan heb jij je accaunt niet helemaal goed geinstalleerd. (geen wachtwoord) Kijk het nog eens na of probeer anders Thunderbird eens.

Gr. Ben
« Laatst bewerkt op: 2022/08/10, 15:34:38 door X-E3 »

« Reactie #2 Gepost op: 2022/08/10, 18:10:51 »
In Gmail 'imap' geactiveerd staan?

Tweevoudige authentificatie aanstaan? Mobiel dan bij de hand, want daar moet je gedurende de installatie enkele keren (3x) op aangeven dat jij het bent die inlogt.

Bij Gmail synchroniseer ik niet de contacten (vink ik uit). Dat gaat vaak fout.

Ik zou in Evolution je account verwijderen en weer opnieuw toevoegen.

EDIT: bovenstaande als je werkt met Gmail. Wellicht is dat niet zo...
« Laatst bewerkt op: 2022/08/10, 18:56:41 door Ronaldus »

Offline Joop Roos

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/08/10, 23:14:01 »
Nee,ik denk dat het gewone email is.
En hoe kan ik hem weer helemaal verwijderen zodat ik misschien dan wel een wachtwoord kan invullen?

Dus als dat zo is klik ik op evolution en dan wordt er dan echt toch een wachtwoord gevraagd?

« Reactie #4 Gepost op: 2022/08/11, 07:34:24 »
Ik gebruik Evolution om 5 Gmail-accounts te beheren. Makkelijker dan telkens op elk account apart in te moeten loggen. Contacten synchroniseer ik niet (gaat hier fout/loopt niet lekker) en van die 5 accounts synchroniseer ik maar één agenda. Mijn e-mail adressen heb ik nu in een apart documentje gezet, zodat ik ze makkelijk kan vinden en alleen maar hoef aan te klikken.

In Evolution links bovenin:
Bij 'Bewerken' > 'Accounts' kun je een account weer verwijderen.

Via het uitklappijltje naast 'Nieuw' kun je 'E-mail-account' selecteren.

Bij het aanmaken van je account in Evolution moet je ergens gedurende de aanmaak/instellen van je account eenmalig je wachtwoord intypen. In het latere gebruik hoeft dat niet meer. 
Een back-up maak ik niet omdat door imap (hij synchroniseert de mailtjes dan zelf met gmail) dat niet iets toevoegt. + Evolution is snel genoeg weer opnieuw ingesteld.
Evolution zou ook met het POP protocol moeten kunnen werken. Maar dat vind ik lastiger omdat ik met meerdere pc's werk. Als ik nu een mailtje heb gelezen, staat hij op alle pc's als gelezen.

Als je met Ubuntu werkt (niet Xubuntu oid), dan was Geary ook een heel erg makkelijk in te stellen e-mailprogramma (tenminste met Gmail). Dan wel met imap. Werk daar echter al een een hele tijd niet meer mee. Voor mij werkt Evolution top.
« Laatst bewerkt op: 2022/08/11, 07:45:02 door Ronaldus »

Offline Joop Roos

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/08/11, 23:54:42 »
Ok,heb hem weer gewist.Volgende poging vraagt hij mijn emailadres,ik vul dat in als gewone email.Zit een hele tijd te zoeken en  wil dan de naam van de server heten...Ik vul t-mobilethuis.nl in en denk dat het goed is want gaat verder,maar dan stopt hij weer en moet ik weer de server invullen,en gaat niet verder.En ik weet niet of dat t- mobilethuis.nl goed is.

Offline Joop Roos

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/08/11, 23:56:40 »
Ik heb dat toch weer bij de server ingevuld en hij zegt dat klaar is,dus ben benieuwd.nog steeds zonder wachtwoord..

« Reactie #7 Gepost op: 2022/08/12, 08:01:11 »
Op de site van T-mobile:

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/handleidingen/thuis-handleiding-email-instellen.pdf

en ook: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/email-instellingen

Instellingen voor inkomende e-mail
Servertype: IMAP
Serveradres: imap.t-mobilethuis.nl
Poort: 993
Beveiligde verbinding: aan
Verifiëren met: niet-versleutelde tekst
Gebruikersnaam: je e-mailadres

Instellingen voor uitgaande e-mail
Serveradres: smtp.t-mobilethuis.nl
Poort: 587
Beveiligde verbinding: aan
Verificatie: aan