Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bleachbit  (gelezen 1242 keer)

Offline h2o

• Lid
Bleachbit
« Gepost op: 2022/07/21, 21:14:19 »
Voor het regelmatig opschonen van bepaalde programma's gebruik ik Bleachbit,
Af en toe installeer ik een nieuw programma, of verwijder ik er een. Bijvoorbeeld Chromium, die staat nog steeds bij Bleachbit vermeld terwijl die niet meer op een laptop staat.
Omgekeerd, Microsoft Edge (voor mijn werk nodig op mijn werkaccount) staat er niet bij.

Hoe krijg je dat bij Bleachbit geklaard zodat oude programma's uit de lijst worden verwijderd en nieuwe programma's in de lijst worden opgenomen?
Is er ergens een config bestand wat aangepast kan worden?

PS, Bleachbit is niet voor nieuwe gebruikers aan te bevelen, maar ervaren gebruikers weten wat wél en wat níet kan
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bleachbit
« Reactie #1 Gepost op: 2022/07/21, 22:03:15 »
Voor alle duidelijkheid: BleachBit en consorten zijn overbodige en gevaarlijke sloopkogels:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/fatale-vergissingen.html#ID3
(punt 3)

Offline h2o

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/07/22, 08:35:53 »
Voor alle duidelijkheid: BleachBit en consorten zijn overbodige en gevaarlijke sloopkogels:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/fatale-vergissingen.html#ID3
(punt 3)

Zie mijn disclaimer onderaan.

« Reactie #3 Gepost op: 2022/07/22, 10:34:25 »
Voor het regelmatig opschonen van bepaalde programma's gebruik ik Bleachbit,
Af en toe installeer ik een nieuw programma, of verwijder ik er een. Bijvoorbeeld Chromium, die staat nog steeds bij Bleachbit vermeld terwijl die niet meer op een laptop staat.
Omgekeerd, Microsoft Edge (voor mijn werk nodig op mijn werkaccount) staat er niet bij.

Hoe krijg je dat bij Bleachbit geklaard zodat oude programma's uit de lijst worden verwijderd en nieuwe programma's in de lijst worden opgenomen?
Is er ergens een config bestand wat aangepast kan worden?

PS, Bleachbit is niet voor nieuwe gebruikers aan te bevelen, maar ervaren gebruikers weten wat wél en wat níet kan
Configuratie map staat in je /home/user directory:
~/.config/chromiumVerwijder die map (of maak er een backup van) en Bleachbit vermeldt het niet meer.  :)
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/07/22, 10:35:47 »
Gebruik Bleachbit al jaren zonder enig probleem en houd mijn Distro op de Hdd zuiver en clean .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2022/07/22, 14:44:45 »
Ik adviseer om toch echt even Pjotr's link te lezen!
Een boek doet het altijd...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/07/22, 18:22:03 »
Ik heb die allemaal gelezen ,maar de meeste interesseren mij de bonen niet.
En beleeren laat ik mij zeker niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2022/07/23, 21:01:17 »
Ik heb die allemaal gelezen ,maar de meeste interesseren mij de bonen niet.
En beleeren laat ik mij zeker niet.
Tom, je hebt uiteraard recht op je mening, maar het is in deze de toon die de muziek maakt. Persoonlijk had en heb ik altijd veel steun (gehad) aan Pjotr's website en zijn bijdragen op dit forum en het mintforum. Toen ik  jaren geleden met Linux begon was het Pjotr's website die mij door heel wat heen loodste en waarvan ik veel geleerd heb. En nog steeds raadpleeg ik zijn website regelmatig. Als belerend heb ik het nooit ervaren.

Offline loti

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2022/07/23, 22:16:36 »
Mee eens kfboerne.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2022/07/24, 16:52:46 »
Mee eens kfboerne.
Niet lachen ik ook hoor.
Maar ben ook niet met alles eens ,hoeft ook niet.
Ik adviseer om toch echt even Pjotr's link te lezen! < Dat bedoelde ik met belerend meer niet.

« Laatst bewerkt op: 2022/07/24, 16:54:19 door Tom »

« Reactie #10 Gepost op: 2022/07/25, 14:29:55 »
Ik adviseer om toch echt even Pjotr's link te lezen! < Dat bedoelde ik met belerend meer niet.
Ik ken de link al veel langer en in mijn optiek is er niets belerends aan. Integendeel, ik ben blij dat Pjotr hiervoor waarschuwt! Maar goed, dit gaat al aardig offtopic dus ik laat het hierbij.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2022/07/25, 19:12:59 »
Ik heb intussen nog geen oplossing gezien om nieuwe items aan Bleachbit toe te voegen.
Opruimen wel, waarvoor dank!  :D