Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .MSG omzetter naar .EML  (gelezen 1484 keer)

Offline HWE64

• Lid
.MSG omzetter naar .EML
« Gepost op: 2022/07/08, 08:52:27 »
Bestaat er in Linux een programma waar je .msg documenten om kunt zetten naar .eml? Nu weet ik wel dat je via het web wel kunt doen maar dat wil ik eigenlijk niet omdat de documenten nogal gevoelige informatie bevatten. Heeft iemand hier een oplossing voor????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline vanadium

• Lid
Re: .MSG omzetter naar .EML
« Reactie #1 Gepost op: 2022/07/08, 09:46:21 »
Er is een perl script dat outlook msg converteert naar .eml. Je kan het installeren met "sudo apt install libemail-outlook-message-perl".

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/07/08, 10:26:55 »
Er is een perl script dat outlook msg converteert naar .eml. Je kan het installeren met "sudo apt install libemail-outlook-message-perl".
@vanadium, ik heb dit geinstalleerd maar nu, hij vraagt nog steeds om een toepassing te kiezen. :'(

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/07/08, 13:45:54 »
Het is een perl script, te gebruiken in de terminal.

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/07/08, 18:25:21 »
Het is een perl script, te gebruiken in de terminal.
Is dit dan het juiste commando? Ik heb nog nooit een programma geopend in de terminal :-[
apt get libemail-outlook-message-perl
« Laatst bewerkt op: 2022/07/08, 18:27:32 door HWE64 »

« Reactie #5 Gepost op: 2022/07/08, 19:14:07 »
Ik weet niet wat het doel precies is en om welke aantallen het gaat...

Kun je het mailtje in Windows niet gewoon printen als PDF en dan kopiëren naar Linux?

Offline bart85

• Lid
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2022/07/08, 21:48:10 »
Ronaldus bracht me op een idee. Ik heb alle mails op stick gezet en in W10 geopend terwijl ik geen Outlook heb op deze pc. Nu kan ik toch alle mails, en dat zijn er veel, openen in FF en dan een gewone PDF van maken en weer op alle mails op stick zetten en zo kan ik ze allemaal lezen en opslaan in Linux.
Heb altijd gedacht dat ik ook in W10 geen .msg document kon openen maar dat is verkeert gedacht
Jullie allen bedankt voor de tips.

P.S. Tegenwoordig sla ik alle mails op in PDF dus ook niet in .eml

« Reactie #8 Gepost op: 2022/07/09, 15:51:14 »
Kun je ze niet gewoon importeren in Thunderbird?
Met .eml's lukt dat ook prima in TB. Zou me eerlijk gezegd verbazen als dat niet zou gaan.

Sterker nog. In linux klik ik op een .eml bestand, welke zich gewoon opent, en daar de functie 'opslaan' staat waardoor hij vanzelf in thunderbird komt.
Maar .eml. Ik heb geen ervaring met .msg bestanden gerelateerd aan linux.
Maar probeer het eens zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: 2022/07/09, 15:56:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #9 Gepost op: 2022/07/09, 16:05:41 »
Echt belangrijke mailtjes die ik wil archiveren, print ik als PDF en bewaar ze dan ook gewoon als PDF.

Makkelijk om ze, ongeacht besturingssysteem en mailprogramma, te bewaren en te openen. Werkt zo in Windows, Linux en ChromeOS.
+ mijn mailbox schoon ik af en toe op en zo blijven ze bewaard.

Anders moet je ze eerst nog van .msg naar .eml omzetten om ze te kunnen openen in een ander programma dan Outlook. Bij het printen als PDF blijf je ook nog de oorspronkelijke opmaak houden.
« Laatst bewerkt op: 2022/07/09, 16:22:52 door Ronaldus »

« Reactie #10 Gepost op: 2022/07/09, 16:44:54 »
ECHT belangrijke mailtjes die ik wil archiveren, print ik als PDF en bewaar ze dan ook gewoon als PDF.... En als .eml. En in het emailprogramma (nu TB). En al die bestanden veelvuldig gebackuped. En geprint, op papier in een dossier map. Er moet veel gebeuren wil ik niet meer over mijn belangrijke documenten kunnen beschikken.
Heb digitaal nog belangrijke emails (en nog veel meer, faxen en zo) tot ruim 25 jaar terug  8-) (oudste in TB bijna 15 jaar).

Wie wat goed bewaard die heeft wat (als het nodig is). Heeft mij al heel vaak geholpen, tegen machtige partijen, tot in de rechtbank aan toe.  ;)

Doe er je voordeel mee! Bewaar belangrijke spullen lang en goed.
Financieel zegt men 5 jaar, maar een beschuldiging van misdrijf (fraude bv) kan tot 10 jaar terug gaan. Toch handig als je dan simpel je onschuld kunt bewijzen.
En denk niet "dat overkomt mij niet", want je zit er middenin voor je er erg in hebt kan ik spijtig genoeg uit ervaring zeggen (de wereld is lang niet altijd eerlijk en oprecht).
Dus 10 jaar bewaren!
« Laatst bewerkt op: 2022/07/09, 16:50:24 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline UbuntuArd

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2022/10/21, 16:07:30 »
Bestaat er niet een app op Linux waarin je .msg kunt openen.

Ter vergelijk. Microsoft worddocumenten (.doc en .dox) kan je ook "gewoon" openen in LibreOffice Writer.
Bestaat er een Linux die dan vervolgens de berichten in .msg ook "gewoon" kan openen.

Zo nee? Is er niet een slim iemand die daarvoor iets kan bedenken en maken?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #12 Gepost op: 2022/10/21, 16:40:25 »
Bestaat er niet een app op Linux waarin je .msg kunt openen.
Zie de eerste reactie.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline UbuntuArd

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2022/10/21, 17:43:22 »
Als ik deze invoer

perl Build.PL
      ./Build
      ./Build test
      ./Build install

krijg ik de volgende melding: