Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog ergens een Pjotr-versie van dingen te doen na install xubuntu 22.04 ?  (gelezen 1253 keer)

Hoi Allemaal,

Het valt me op dat er maar vrij weinig info is over Xubuntu. Ik vroeg me af of iemand weet óf en zo ja waar ik nog zo'n uiterst nuttige handleiding kan vinden van Pjotr om Xubuntu 22.04 netjes af te werken na installatie ? Alvast dank !

Groet,
Goese Duikertje

Online M_aD

• Forumteam
Behalve updaten, swapiness aanpassen, de ubuntu-restricted-extras installeren voor multimedia ondersteuning, eventuele taal pakketen downloden en kijken of je nog drivers moet installeren, valt er bij Xubuntu verder niks te doen. Dat is mijn mening. Hetzelfde overigens voor de gewone Ubuntu.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Tom

• Lid
Ik had een uitgebreide Site over Xubuntu  maar heb die  4 jaar geleden verwijderd  tsja spijtig . :-*

Je kunt hem nog wel altijd vakundig afslanken indien gewenst .
« Laatst bewerkt op: 2022/06/25, 20:00:44 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline HWE64

• Lid
Voor Xubuntu kun je toch de site van Pjotr gebruiken LM 20.3 Xfce of als hij in augustus uitkomt de LM 21 Xfce. Lijkt erg veel op elkaar.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/25, 20:05:05 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Voor Xubuntu kun je toch de site van Pjotr gebruiken LM 20.3 Xfce of als hij in augustus uitkomt de LM 21 Xfce. Lijkt erg veel op elkaar.

Kan inderdaad prima.  :)

Hoi Allemaal! Tja, ik dacht ook wel dat de meeste na-behandelingen van eerdere lijstjes zo'n beetje hetzelfde waren. Maar juist omdat Pjotr er wel steeds nadrukkelijk bij aangeeft dat het ene lijstje wel voor die of die versie is maar zeker níet voor de anderen, vroeg ik me af of ik dat zo straffeloos kon blijven gebruiken? Zoals ik het zag is ene Linux Mint toch niet gelijk aan Xubuntu? En waarom zou je zo nadrukkelijk aangeven dat in : "Ubuntu 20.04
De direct-doen-lijstjes voor Ubuntu en Xubuntu zijn vervallen. Hieronder vindt u nog wel tips om uw Ubuntu sneller te maken en om hem veilig schoon te maken:" ?? Is dat omdát ze in feite hetzelfde zijn en het verder geen nut heeft ? Nou ja, dan zal ik maar gokken en die van Linux Mint gaan gebruiken. In ieder geval allemaal, bedankt!

Groet,
Goese Duikertje

Offline HWE64

• Lid
Hoi Allemaal! Tja, ik dacht ook wel dat de meeste na-behandelingen van eerdere lijstjes zo'n beetje hetzelfde waren. Maar juist omdat Pjotr er wel steeds nadrukkelijk bij aangeeft dat het ene lijstje wel voor die of die versie is maar zeker níet voor de anderen, vroeg ik me af of ik dat zo straffeloos kon blijven gebruiken? Zoals ik het zag is ene Linux Mint toch niet gelijk aan Xubuntu? En waarom zou je zo nadrukkelijk aangeven dat in : "Ubuntu 20.04
De direct-doen-lijstjes voor Ubuntu en Xubuntu zijn vervallen. Hieronder vindt u nog wel tips om uw Ubuntu sneller te maken en om hem veilig schoon te maken:" ?? Is dat omdát ze in feite hetzelfde zijn en het verder geen nut heeft ? Nou ja, dan zal ik maar gokken en die van Linux Mint gaan gebruiken. In ieder geval allemaal, bedankt!

Groet,
Goese Duikertje
Xubuntu 20.04.3 = LM 20.3Xfce. https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/eerst-mint-xfce.html  Xubuntu 22.04 = LM 21.0 (toekomst augustus 2022)
« Laatst bewerkt op: 2022/06/26, 12:17:17 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Online M_aD

• Forumteam
Voor alle duidelijkheid, de Linux Mint XFCE versie is niet gebaseerd op Xubuntu. Alle Mint versies gebruiken enkel de basis van de hoofd editie van Ubuntu LTS. :)
« Laatst bewerkt op: 2022/06/27, 07:07:19 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.