Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: undo soffice --convert-to odt --outdir /temp/ *.WPD  (gelezen 839 keer)

Offline perro55

• Lid
undo soffice --convert-to odt --outdir /temp/ *.WPD
« Gepost op: 2022/06/07, 20:20:00 »
Beste mensen, ik heb een klein probleempje. Ik heb getracht via LibreOffice WPD te activeren. Mislukt dus.
Maar nu is het opslagscherm in LibreOffice compleet gewijzigd in iets onduidelijks.
Maar ik kan niet undo soffice --convert-to odt --outdir /temp/ *.WPD.
Weten één van jullie wellicht hoe ik dit commando soffice --convert-to odt --outdir /temp/ *.WPD undone kan maken?
Met vriendelijke dank,
Perro55

Offline vanadium

• Lid
Re: undo soffice --convert-to odt --outdir /temp/ *.WPD
« Reactie #1 Gepost op: 2022/06/08, 14:45:50 »
Misschien kan je eens uitleggen wat "WPD" is? "WPD activeren" zefgt mij niets. Of misschien bedoel je dat je bestanden in WPD formaat hebt (van welke tekstverwerker is dat dan?) en in één beweging naar .odt wil converteren?

Het is ook onduidelijk wat je bedoelt met "is het opslagscherm in LibreOffice compleet gewijzigd in iets onduidelijks.". Wat zie je precies? Wat is er "onduidelijk" geworden?

Offline h2o

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/06/08, 15:58:26 »
WPD is denk ik WordPerfect Document??
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline perro55

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/06/08, 16:48:15 »
Beste H2O en Vanadium, het is inderdaad voor WordPerfect, dat klopt, maar dat werkt totaal niet in LibreOffice. Doet er niet meer toe.
Maar daardoor is het scherm waarin ik bijvoorbeeld bestanden als foto's enz. wil uploaden in een document totaal en achterlijk en dom geworden door dat commando. Het is niet meer hetzelfde duidelijke scherm met links alle media, eigen documenten, desktop enz.  Bovendien kloppen ook gegevens als grootte niet meer in dat vreemde schermpje.
Hoor het graag of deze soffice enz. kan worden opgelost in de zin van del of rm.
Groet en bedankt, Perro55

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/06/08, 16:54:48 »
Wordperfect werd lange tijd zeer behoorlijk geimporteerd.

Dat jou bestandsdialoog veranderd is, kan zeker niet met jou converteercommando te maken hebben. Om één of andere reden gebruikt jou LibreOffice nu zijn eigen bestandsdialoog in plaats van de standaarddialoog van het systeem, de GTK3 bestandsdialoog in het geval van Ubuntu.

Om dat te herstellen: Tools - Options, onder "Libreoffice - General" de optie "Use LibreOffice dialogs" afvinken.

PS: .WP5, van Wordperfect 5 onder DOS, leest hij nog steeds perfect in.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/08, 16:57:19 door vanadium »

Offline h2o

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/06/08, 17:04:26 »
Converteren van WPD naar iets anders kan ook online:
https://www.zamzar.com/convert/wpd-to-pdf/ WPD naar .PDF
https://www.zamzar.com/convert/wpd-to-doc/ WPD naar .doc
https://cloudconvert.com/wpd-to-docx WPD naar .docx

.Doc kun je het beste gebruiken om er verder met Libreoffice aan de gang te gaan. Sla het dan meteen naar .odt op.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline perro55

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/06/08, 18:09:15 »
Hartelijk bedankt Vanadium, dat is opgelost. Waarschijnlijk omdat we teveel met LibreOffice en het mislukte WPD bezig waren is dit per ongeluk aangevinkt. Ik zag het net dank zij jou.
Beste Vanadium en H2O bedankt voor alles. Gordon wilde graag iets met WPD doen, maar ja, als zelf computerexpert kwam hij er niet uit. Hij is geen Windows man maar een Unix man, haha.
Maar hij wil niets meer met WPD te maken hebben. Hij is niet echt verliefd op tekstverwerkingssoftware, haha.
Groet, Perro55