Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet  (gelezen 652 keer)

Offline jeegee

• Lid
Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet
« Gepost op: 2022/06/01, 15:44:04 »
-- Ik vind de software op de recovery-USB van Ubuntu 20-04 te beperkt en wil minimaal KeePassXC en Dropbox installeren.
In de meegeleverde software vind ik geen van beide in de vorm die te vinden is in de officiële Ubuntu-repo op mijn laptop.
--> NB  Aanvulling:  ik heb inmiddels KeePassXC kunnen installeren (een 'community driven' versie), die weer verdwenen was bij volgende opstart, maar het in ieder geval deed.
Het zal wel met bevoegdheden te maken hebben; ik verander mijn username maar eens.

Voor Dropbox heb ik nog geen oplossing.

-- Verder vind ik een document dat ik opsla bij een volgende keer opstarten niet terug; ik neem aan dat dit komt door de afwezigheid van persistent storage (zoals ik die heb aangemaakt in Tails).
Wie kan mij verder helpen met dit tweede punt?

Groet, F.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/01, 17:18:46 door jeegee »

Offline HWE64

• Lid
Re: Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2022/06/02, 11:43:20 »
Voor KeepassXC kun je toch de snap versie installeren uit de repo en anders installeer je de flatpak.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/02, 11:47:31 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jeegee

• Lid
Re: Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2022/06/03, 12:28:49 »
@ Peer
Dank voor je reactie, de link die je stuurde ken ik.
Echter, het gaat hier om een Ubuntu-versie op USB en daar zal Dropbox zich hetzelfde gedragen als KeePassXC uit mijn 1e bericht.

@HWE64
Ook dank.
Zoals ik schreef deed KeePassXC (uit de repo) het prima, maar was-ie verdwenen toen ik opnieuw opstartte.

Ik denk dat ik geen bevoegdheden heb om nieuwe software te installeren, of dat ik een soort persistent storage à la Tails nodig heb --als die als los onderdeel bestaat.

Mijn Ubuntu op USB heet nu ubuntu@ubuntu, dus staat nog niet op mijn naam. Dat zoek ik nu uit.