Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet  (gelezen 729 keer)

Offline jeegee

• Lid
Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet
« Gepost op: 2022/06/01, 15:44:04 »
-- Ik vind de software op de recovery-USB van Ubuntu 20-04 te beperkt en wil minimaal KeePassXC en Dropbox installeren.
In de meegeleverde software vind ik geen van beide in de vorm die te vinden is in de officiële Ubuntu-repo op mijn laptop.
--> NB  Aanvulling:  ik heb inmiddels KeePassXC kunnen installeren (een 'community driven' versie), die weer verdwenen was bij volgende opstart, maar het in ieder geval deed.
Het zal wel met bevoegdheden te maken hebben; ik verander mijn username maar eens.

Voor Dropbox heb ik nog geen oplossing.

-- Verder vind ik een document dat ik opsla bij een volgende keer opstarten niet terug; ik neem aan dat dit komt door de afwezigheid van persistent storage (zoals ik die heb aangemaakt in Tails).
Wie kan mij verder helpen met dit tweede punt?

Groet, F.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/01, 17:18:46 door jeegee »

Offline HWE64

• Lid
Re: Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2022/06/02, 11:43:20 »
Voor KeepassXC kun je toch de snap versie installeren uit de repo en anders installeer je de flatpak.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/02, 11:47:31 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.2 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.2 Xfce/LMDE 6 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.2 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.2 Xfce (HP Desktop test pc). 5] LMDE 7 Xfce (Dell dekt)  6] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jeegee

• Lid
Re: Installatie software op Ubuntu-USB lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2022/06/03, 12:28:49 »
@ Peer
Dank voor je reactie, de link die je stuurde ken ik.
Echter, het gaat hier om een Ubuntu-versie op USB en daar zal Dropbox zich hetzelfde gedragen als KeePassXC uit mijn 1e bericht.

@HWE64
Ook dank.
Zoals ik schreef deed KeePassXC (uit de repo) het prima, maar was-ie verdwenen toen ik opnieuw opstartte.

Ik denk dat ik geen bevoegdheden heb om nieuwe software te installeren, of dat ik een soort persistent storage à la Tails nodig heb --als die als los onderdeel bestaat.

Mijn Ubuntu op USB heet nu ubuntu@ubuntu, dus staat nog niet op mijn naam. Dat zoek ik nu uit.