Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin  (gelezen 1270 keer)

Pidgin
« Gepost op: 2022/05/30, 19:29:00 »
Hoi, Sinds kort krijg ik een welkomst-scherm van Pidgin voor mijn neus, elke keer als ik mijn systeem opstart. Kan natuurlijk elke keer "sluiten", maar wat moet ik doen om dat opstartscherm gewoon niet meer automatisch te tonen?
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21

Offline vanadium

• Lid
Re: Pidgin
« Reactie #1 Gepost op: 2022/05/30, 20:33:58 »
Pidgin wordt wellicht automatisch opgestart: verwijderen uit je opstarttoepassingen. Je kan daar "gnome-session-properties" voor gebruiken of handmatig het .desktop bestand verwijderen uit ~/.local/share/applications.

« Reactie #2 Gepost op: 2022/06/25, 11:54:54 »
Als ik kijk in ~/.local/share/applications, zie ik:
userapp-E-mailontvanger-TVQC2Z.desktop
userapp-E-mailontvanger-H92LI1.desktop
userapp-Thunderbird-8TKUZZ.desktop
userapp-E-mailontvanger-HUV9M0.desktop

Voor alle zekerheid even andere naam gegeven (......desktop(save)), maar euvel blijft. Niet heel ernstig, maar soms irritant. Nog meer mogelijkheden? Misschien omdat het Xubuntu is ipv Ubuntu?

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2022/06/25, 12:54:55 »
Kijk eens in Applications Menu > Settings > Settings Manager en dan Session and Startup option onder de Application Autostart tab.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/06/27, 11:18:55 »
Kan ook te vinden zijn in /etc/xdg/autostart/ (actief dan voor alle gebruikers). Kopieer naar ~/.local/share/applications en wijzig de kopie: voeg een lijn "Hidden=true" toe.

« Reactie #5 Gepost op: 2022/07/01, 23:08:28 »
Welke uit de lijst moet ik hebben om te kopiƫren?

« Reactie #6 Gepost op: 2022/08/04, 12:36:36 »
Probleem opgelost. Programma verwijderd via "Software Bibliotheek".