Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird  (gelezen 1578 keer)

Offline yvja

• Lid
Thunderbird
« Gepost op: 2022/05/22, 12:49:57 »
Mails net binnengekomen in de InBox.
Dan krijg ik nu rechts bovenin beeld een zwart rechhoekig schermpje over welke mails dit dan gaat, en dan verdwijnt dat scherm, (en dat is dan ook ok), maar ook de mails verdwijnen! Zonder aan te geven waar dit naar toe gaat o,f in welke map het terecht kom!

Opvallend dat het totaal niet in een van de bestaande mappen terechtkom!
Ook niet in de Spam-map en ook niet in de Prullenmap!
Geprobeerd  om het team van Thunderbird te bereiken, krijg dan een smalle omlijnd schermpje om mijn vraag in te stellen.
Alleen maakt dat dus ook niets uit hoe ik het dan ook maar omschrijf!
Want steeds meer krijg ik de melding; Dat dit dus helemaal niet bekend is, bij het Thunderbird-team?
Wie herkent dit en weet dan ook wat te doen nu?

Alvast bedankt voor het meedenken...

Re: Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2022/05/22, 12:55:49 »
Ik herken het niet.
Heb je al in de thunderbird instellingen gekeken of je mappen-toewijzingen (nog) goed staan?
En betreft het een IMAP of POP account, of bij alle email?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/05/22, 20:53:25 »
Ik zie ook bij het open van thunderbird en nieuwe berichten dat zwart rechthoekige venster. Bij mij staat er ook een knop in met de text "activate" en een X om te sluiten.
Geen idee wat je er mee moet. Ik vind het ook alleen maar irritant. Het doet niets bezonders. En je hebt er dan ook niets aan.

Alleen bij mij verdwijnen de berichten niet, en staan dan ook gewoon in de inbox folder.
Ik gebruik Thunderbird 91.9.1 (64-bit)
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Bij mij zorgt het dan verder ook niet voor problemen

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/05/22, 22:56:35 »
Over welke deskopomgeving gaat het hier? Standaard Ubuntu desktop? XFCE? ...

Offline yvja

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/06/04, 11:46:48 »
Over welke deskopomgeving gaat het hier? Standaard Ubuntu desktop? XFCE? ...

Linux Mint 20.3 Xfce, of Linux Mint 19.3 Tricia , geen verschil ook daartussen.
Maar nu lijkt het ook ineens opgelost te zijn! Want nu komt het niet meer te voorschijn.

En nog steeds ben ik eigenlijk een 'fan' van Pegasus Mail, maar ja dat werkt dus niet in Linux systemen, zelfs niet onder Wine!