Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cinnamon.  (gelezen 1433 keer)

Cinnamon.
« Gepost op: 2022/04/28, 23:10:52 »
Is UbuntuCinnamon hetzelfde als Mint Cinnamon ?
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

Offline EvC

• Lid
Re: Cinnamon.
« Reactie #1 Gepost op: 2022/04/29, 01:33:20 »
Goede vraag. Ik weet niet zeker of Ubuntu Cinnamon officieel gebruik mag maken van de Debian Cinnamon (of een eigen ppa) zoals Linux Mint Cinnamon?
Nooit begrepen hoe dat precies zit.

Lenovo ThinkBook 13x  G4 :   Linux Mint 22.2 Beta  +  GNOME Boxes

Offline rico70

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/04/29, 07:01:29 »
Cinnamon is van (en ontwikkeld) door het team van Linux Mint. Voor zover ik weet mag iedereen het gebruiken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cinnamon_(desktop_environment)#History
« Laatst bewerkt op: 2022/04/29, 07:05:29 door rico70 »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/04/29, 08:47:07 »
Ubuntu Cinnamon is een "spin" van Ubuntu. Net zoals de Ubuntu Budgie editie met de Budgie desktop komt, komt deze met de Cinnamon desktop. Staat helemaal los van Linux Mint, een andere distributie, weliswaar afgeleid van Ubuntu.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/04/29, 09:01:07 »
Ubuntu Cinnamon is een "spin" van Ubuntu. Net zoals de Ubuntu Budgie editie met de Budgie desktop komt, komt deze met de Cinnamon desktop. Staat helemaal los van Linux Mint, een andere distributie, weliswaar afgeleid van Ubuntu.
Ere wie ere toekomt. Cinnamon is wel degelijk door het Mint-team ontwikkeld. Naast Mate (dat eerst door een Arch-gebruiker
is begonnen) zijn dat de twee hoofddesktops van Mint. Cinnamon is iets "luxer" dan Mate. Ik draai al een jaar of 10 Mint Mate
als hoofd-OS en zie geen enkele reden om om te schakelen naar Ubuntu Mate. Als ik Cinnamon zou willen gebruiken zou ik
dat ook onder Mint doen en niet onder Ubuntu. Dat je met Mint voor 80% Ubuntu gebruikt is een heel ander verhaal.
« Laatst bewerkt op: 2022/05/05, 09:08:20 door aartje »