Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik loop pop-ups mis  (gelezen 914 keer)

Offline soppel

• Lid
Ik loop pop-ups mis
« Gepost op: 2022/04/07, 11:51:02 »

Op een android tablet kreeg ik gisteren een pop-up bij een winkel dat je 10% korting krijgt op je 1e bestelling als je de nieuwsbrief aanvraagt.
Bestellingen e.d. doe ik niet met de tablet. Daar gebruik ik mijn pc voor.
Echter op de pc kreeg ik die pop-up niet.
Toch de nieuwsbrief aangevraagd en ik heb ook mijn korting gehad. =D

Maar dat betekent dus dat wanneer ik surf op mijn PC dat ik dat soort pop-ups misloop. Dat kost uiteindelijk geld.
De boosdoener blijkt ublock-origin te zijn. Als ik die uitzet krijg ik de pop up wel.

Ik denk niet dat ik ublock-origin kan vertellen alleen korting pop-ups door te laten. Vraag ik me bijna af wat dan nog het nut is van Ublock-origin.
Wat is wijsheid?

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline vanadium

• Lid
Re: Ik loop pop-ups mis
« Reactie #1 Gepost op: 2022/04/07, 12:13:08 »
Ik denk niet dat ik ublock-origin kan vertellen alleen korting pop-ups door te laten. Vraag ik me bijna af wat dan nog het nut is van Ublock-origin.
Geen storende reclame krijgen in de vorm van schreeuwende banners en popups. UBlock kan niet weten of het reclame is dan wel een aanbod voor korting (wat is het verschil?). Je kan géén omelet maken zonder eieren te breken.

Aan jou de keuze. Je gebruikt het of je gebruikt het niet. Vele websites zullen je in dat laatste geval dankbaar zijn.

Je kan wel Adblocker afzetten voor specifieke sites. Misschien is dat de gulden middenweg?

Offline soppel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/04/07, 12:47:19 »
Helaas de gulden middenweg die je noemt gaat niet werken.
Zoals gisteren gebeurde dat was een winkel waar ik nog nooit op de site geweest was.
Ik ga het maar eens een tijd proberen zonder ublock origin.
Wellicht ik jouw tip dan kan omdraaien dat ik bij bepaalde sites Ublock juist aanzet. Op een gegeven moment zal ik de vervelende sites wel op voorhand herkennen.
Misschien dat ik die sites wel ga mijden. Misschien ook een goeie optie.
Tnx!

Alleen een ding, dat met die omelet.....dat kan dus helaas wel tegenwoodig:
https://womagazine.nl/vegan-omelet/  🤮

« Reactie #3 Gepost op: 2022/04/07, 16:31:58 »
Als je weet dat er een pop-up moet komen op die ene site geef je dat toch voor die enkele keer even eenmalig vrij.

En wat mis lopen betreft. Ik vind pop-up voor het uitdelen van korting een matige implementatie. Als ondernemer website designer zou je moeten weten dat mensen daardoor voordelen mis lopen en afhaken, elders gaan kopen, waardoor jij omzet mist. Commercieel niet verstandig.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline soppel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/04/07, 17:05:35 »
Ja als ik het weet zou dat kunnen. Maar ik gebruik zelden die android. Ik doe normaal alles met mijn PC.
Als Ublock zijn werk dus doet gaan die korting aan me voorbij.

Wat marketing ben ik het met je eens. Maar ja, ik zit hier in een land waar zowat alles via facebook gaat.
Het is zo erg dat ik soms overweeg om maar een account aan te maken. Ik loop een hoop info mis.
Zijn ook veel bedrijven en instanties(!) waar alleen via facebook vragen kan stellen.

PS, leuke avatar, beter als die wandcontactdoos ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2022/04/07, 18:57:28 »
Zijn ook veel bedrijven en instanties(!) waar alleen via facebook vragen kan stellen.

Misschien ben ik een beetje een aparte. Maar als er niet normaal gecommuniceerd kan worden dan zoeken ze het maar uit. Ik heb etiquette en service nog steeds hoog in het vaandel.
Ik kom nog steeds overal zonder die zooi. Desnoods met ouderwetse brief, maar ze zullen me netjes helpen  :evil:

En ik pak ze terug. Ben erg goed bekend met de tactieken rondom (moeizame) bereikbaarheid vanuit mijn zakelijke achtergrond. Ik pak ze gewoon terug :evil:
Zijn ze niet blij? Dan heb ik een speciaal emailadres voor klachten. Moeten ze wel even zelf maar zoeken :evil: Snel antwoord dankzij autoreply "Uw klacht is ontvangen. Wij zullen uw klacht spoedig in behandeling nemen"........................... :P :evil:
"We kunnen je niet bereiken!" O jawel hoor. Postadres  =D
Zijn ze niet blij  =D Boeien, moeten ze zelf ook maar normaal communiceren  8-)

PS, leuke avatar, beter als die wandcontactdoos ;)

Dan moet je CME bedanken ^-^ Aan haar heb je de wijziging te danken.
Houdt 'm maar in de gaten. Mijn plan is een interactieve ava die me gaat in actualiteiten. Al ben ik het nog niet zo eens over het huidige basisontwerp.
« Laatst bewerkt op: 2022/04/07, 19:04:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline soppel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/04/07, 22:02:13 »
Ik kan het ook lang volhouden, echter er zijn nu situaties waar ik mezelf behoorlijk te kort doe zonder facebook. Maar ik hou nog vol hoor.
Voorbeeld: De sneeuwscooterløypes. Die worden door de sneeuwscooterclub uitgezet/onderhouden.  Op de site van de kommune staat dus de melding dat je daar kan zien welke løypes open zijn.
De kommune heeft zelf ook die lijst maar is niet altijd helemaal actueel. Die hebben alleen de mogelijkheid: open of gesloten.
Op de facebooksite van de sneeuwscooterclub kan er een melding staan dat het ijs van een bepaald meer niet betrouwbaar is met een alternatieve route.
Ook krijg je uiteraard -wanneer je wel facebook hebt- een melding als er ineens iets verandert. Ik moet dus vertrouwen op de rode kruisjes die ik moet volgen.

Als ik CME tegenkom zal ik d'r bedanken!

Citaat
Mijn plan is een interactieve ava die me gaat in actualiteiten. Al ben ik het nog niet zo eens over het huidige basisontwerp.
Ik ben nog niet het nog niet zo eens met het basisontwerp van die eerste zin :P

« Reactie #7 Gepost op: 2022/04/08, 13:33:28 »
Ik kan het ook lang volhouden, echter er zijn nu situaties waar ik mezelf behoorlijk te kort doe zonder facebook.

Het valt inderdaad ook niet (nooit) mee om alles binnen te slepen en geen kansen te missen. Maar was dat niet altijd al zo? Is dat niet the challenge of life?
Ja, als een specifieke hobby club zich op facebook bevindt waar je niets van wilt missen zul je wel moeten.

Maar gaan we nu niet te ver offtopic?
- I ♥ Linux -