Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint kan hd niet aankoppelen ?  (gelezen 1774 keer)

linux mint kan hd niet aankoppelen ?
« Gepost op: 2022/03/29, 12:54:56 »
hoi,
heb net mint installed, maar daarna de laptop uit elkaar gehad vanwege hitte problemen.
heb de hd eruit gehad en weer terug gemonteerd maar als ik nu mint heb opgestart en klik op de icoon "computer", dan zegt ie zoiets als;  "kan locatie niet aankoppelen".
hoe kan ik dit oplossen ?
bvd, ben.

Offline vanadium

• Lid
Re: linux mint kan hd niet aankoppelen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2022/03/29, 13:11:12 »
Eigenaardig. Door op Computer te klikken, toon je de inhoud van de systeemschijf (/) maar koppel je niets aan. Je zal eens moeten verduidelijken.

Geef eens de uitkomst van
mount
sudo lsblk
Het eerste commando toont de schijven aan die zijn aangekoppeld. Er is minstens één: je systeemschijf, waarvan je de inhoud ziet door op "Computer" te klikken. Dat zou dan je HD moeten zijn, tenzij je meerdere hd's hebt in dat systeem.

Het tweede commando toont alle schijven aan die het systeem herkent, maar niet noodzakelijk zijn aangekoppeld.

« Reactie #2 Gepost op: 2022/03/29, 13:58:00 »
kan nou niet in de laptop, bezig met een memtest, al anderhalf uur en pas op 60%.
maar ik heb hier een yt video over het probleem https://www.youtube.com/watch?v=A66EOfWrXuA en dan naar 4 minuut 45 sec.

en WAAR mag ik  straks die commando,s invoeren ? ben wat linux betreft de ultieme digibeet.
« Laatst bewerkt op: 2022/03/29, 14:08:31 door benbijbuntu »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/03/29, 14:55:52 »
In de terminal.

Voorlopig herken ik niets van het probleem in de video waarnaar je linkt.