Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreOffice Impress  (gelezen 1279 keer)

Offline frank.tok

• Lid
LibreOffice Impress
« Gepost op: 2022/03/20, 18:52:53 »
Als ik op een PPS bestand drukte in de mail ging deze open en speelde af.
Nu slaat hij deze eerst op bij downloads en kan ik hem dan openen.

Kan ik dit terug veranderen, waarschijnlijk komt dit door een update , ik heb Xubuntu 20.04 ?

Groetjes Frank  :o

Offline vanadium

• Lid
Re: LibreOffice Impress
« Reactie #1 Gepost op: 2022/03/21, 18:40:24 »
Dat is niet in LibreOffice Impress te regelen, maar in je mailprogramma - daarin moet je instellen een .pps bestand direct te openen in plaats van het enkel te downloaden.

Offline frank.tok

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/03/23, 20:46:20 »
Ik gebruik webmail van telenet in Firefox.
In Firefox  , instellingen , algemeen , toepassingen  , heb ik bij powerpoint open met Libre office impress gebruiken gezet.
Nu gaat  de pps  direct open als hij hem gedownload heeft.
Ik heb het nog niet gevonden , hij download nog steeds .

Groetjes Frank

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/03/24, 08:16:59 »
Nu gaat  de pps  direct open als hij hem gedownload heeft.
Ik heb het nog niet gevonden , hij download nog steeds .
Hier volg ik niet. De pps gaat direct open. Was dat niet wat je wou?

Het bestand moet zowiezo eerst gedownload worden vooraleer het automatisch kan openen. En hier is een verandering met vorige versies van Firefox: elk bestand dat je downloadt gaat nu naar Downloads, nooit meer naar een verborgen folder. En misschien is daar de verwarring?

Offline frank.tok

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/03/24, 20:58:19 »
Ik dacht dat hij dat vroeger niet downloade en rechtstreeks de pps- bestanden opende, ben ik hier verkeerd ?

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/03/24, 21:04:11 »
Citaat
Ik dacht dat hij dat vroeger niet downloads en rechtstreeks de pps- bestanden opende, ben ik hier verkeerd ?
Dat klopt, en dat is ook precies wat vanadium beweert:
Citaat
En hier is een verandering met vorige versies van Firefox: elk bestand dat je downloadt gaat nu naar Downloads, nooit meer naar een verborgen folder.
Ik ben er ook niet blij mee, want nu moet ik de map Downloads in de gaten houden en periodiek opschonen. Terwijl die map waarin de bestanden vroeger gezet werden een tijdelijke was die opgeruimd werd bij afsluiten. Ik wil wel terug naar de oude situatie.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/03/24, 21:04:22 »
Ik dacht dat hij dat vroeger niet downloade en rechtstreeks de pps- bestanden opende, ben ik hier verkeerd ?

nee hij download altijd, je moet de data op je computer hebben anders kan impress hem niet openen. Vroeger ging dat naar je tmp directory en zag je dat niet. Nu gaat het naar je download folder en zie je dat wel.

« Reactie #7 Gepost op: 2022/03/25, 11:04:41 »
Ik ben er ook niet blij mee, want nu moet ik de map Downloads in de gaten houden en periodiek opschonen. Terwijl die map waarin de bestanden vroeger gezet werden een tijdelijke was die opgeruimd werd bij afsluiten. Ik wil wel terug naar de oude situatie.

Firefox - Instellingen - Algemeen - Bestanden en toepassingen - Downloads opslaan in >> tmp

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2022/03/25, 17:58:43 »
Citaat
Firefox - Instellingen - Algemeen - Bestanden en toepassingen - Downloads opslaan in >> tmp
Dank je Paul. Ik ben weer helemaal gelukkig; alles weer net als vroeger!

« Reactie #9 Gepost op: 2022/03/26, 11:04:30 »
Graag gedaan (en het advies moest natuurlijk zijn /tmp). Het betekent wel dat als je bestanden downloadt die je wilt bewaren, zoals AppImages of foto's of video's, je die eerst uit /tmp moet verplaatsen naar een andere locatie (Downloads bijvoorbeeld... ;) )

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2022/03/26, 11:19:07 »
Die '/temp' kon niet missen: je kunt het grafisch benaderen.
Bestanden die ik heb bekeken (automatisch laten openen) en wil bewaren sla ik direct op in de juiste map (liever dan eerst in Downloads). En wat ik niet meer hoef te hebben wordt nu automatisch opgeruimd.

Offline frank.tok

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2022/03/26, 16:59:26 »
Dank U voor de reacties , de temp ipv downloads is zeker beter.

Groetjes Frank