Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint Xfce 20.3  (gelezen 1598 keer)

Offline yvja

• Lid
Linux Mint Xfce 20.3
« Gepost op: 2022/03/06, 16:12:16 »
In Linux Mint Xfce 20.3, kan ik totaal geen geluid produceren.
Zover ik het kan heb ik het wel onderzocht, en het gekke is dan ook weer dat in Linux Mint Cinnamon, dat totaal geen probleem/uitdaging is.
Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen onder/in LM Xfce 20.3?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Het lijkt er misschien dat dit aan een kernel zou kunnen liggen? En het gekke hierin is dat Linux Mint cinnamon 19.3 daar totaal geen last van heeft in tegenstelling tot LM Xfce 20.3 en eerdere versies van deze XFce versie.
Het menu heeft wel ongeveer dezelfde mogelijkheden als van Cinnamon, maar is wel ook lichter uitgevoerd en ook dat zo de mogelijke redenen kunnen zijn van nu maar een dummy-uitvoer te gaan gebruiken voor de uitvoer van audio-bestanden?
« Laatst bewerkt op: 2022/03/08, 17:54:14 door yvja »

Offline yvja

• Lid
Re: Linux Mint Xfce 20.3
« Reactie #1 Gepost op: 2022/03/10, 16:15:50 »
Verder blijkt bij mij ook in LM Xfce 20.3 dat ook de mini-SD kaarten ook niet herkend worden .
Dus ook niet in Gparted.

Enig idee waar dat aan kan liggen? Nu moet ik steeds switchen tusen LM cinnamon( en waar dit allemaal de gewoonste zaak van de wereld is), en LM Xfce!

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2022/03/10, 16:20:32 »
Als in Mint 20.3 Cinnamon de SD kaarten wel werken dan zouden ze ook moeten werken in de Xfce versie, het onderliggende systeem en de drivers zijn namelijk hetzelfde.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline yvja

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/03/14, 12:10:46 »
Ja, ik vind dat ook wel, alleen is het dus niet zo. Alle sd-kaarten worden niet eens herkend.

Het rare is ook dat alle audio niet eens meer vanaf de Xfce versie van Linux Mint kan afspelen/gebruiken. En niet alleen van de 20.3 versie maar ook van eerdere versies van Xfce van LM.

Dat eerdere bericht van een met een hele nieuwe laptop hetzelfde verhaal dus over audio op LM Xfce 20.3, ook gelezen en niemand van de echte deskundigen van Linux Mint, die daar maar een antwoord blijkbaar op hebben?

Offline bart85

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/03/14, 17:41:32 »
Heb je wel xfce4-goodies geinstalleerd?
Of voor mounten alleen deze plugin: xfce4-mount-plugin
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.