Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother HL1210W: de ene .png wel en de andere .png niet afdrukken!  (gelezen 1864 keer)

Offline Reijer

• Lid
Mijn Brother HL 1210W is draadloos verbonden met mijn Linux Mint PC.
Elke zaterdag scan ik twee puzzels uit de Volkskrant. (de sudoku's en het cryptogram).
Ik sla ze op als .png bestand. Beide scans zijn ongeveer 500 kB groot.
Maar als ik ze wil afdrukken, wordt de "sudoku scan" keurig afgedrukt, maar de "crypto scan" niet.
De afdrukrij is leeg.
Afdrukken doe ik vanuit "Afbeeldingkijker".
Als ik de crypto scan open met Gimp, dan kan ik de puzzel wel afdrukken !
Hoe los ik dit Op ?

Reijer.

Offline M_aD

• Forumteam
Re: Brother HL1210W: de ene .png wel en de andere .png niet afdrukken!
« Reactie #1 Gepost op: 2022/02/24, 17:27:49 »
Linux Mint is geen Ubuntu, daarom is het topic verplaatst naar Andere Distributies. :)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/02/24, 19:01:16 »
Als je abonnee bent kan je natuurlijk ook de krant digitaal bekijken (en/of downloaden).
Ik deed dat regelmatig voor iemand die de doordeweekse puzzels maakte. Ik deed
dat via "Menu->Hulpmiddelen->Schermafdruk maken" en maakte dan plaatjes van
de puzzels (png) op deze manier. Daarna importeerde ik deze plaatjes met LibrOffice Writer
en maakte ze zo groot dat er één of twee op een pagina paste(n) en printte ze dan uit.

Ik weet niet echt wat je met scannen bedoelt (een flatbed scanner ?), maar als je dat bedoelt
is het misschien handiger om die gescande plaatjes ook eerst in LO Writer te importeren voor
je ze afdrukt. (Ik heb een HL1430 laserprinter, veel ouder, 18 jaar meer dan 25000 prints,
maar lampje van dat drum op zijn eindje loopt brandt nu :)  )
Volgens mij is de printerdriver hetzelfde als die van jou.
« Laatst bewerkt op: 2022/02/24, 19:12:40 door aartje »

Offline Reijer

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/02/24, 21:53:47 »
@aartje,
Dank voor je antwoord. Ik kan de beide scans op verschillende manieren afdrukken zoals je schreef.
Ik scan inderdaad met een flatbedscanner. (een Canon LiDE 210). Ik sla de bestanden op als .png
Dat is een mooi klein formaat: ik mail de beide puzzels naar m'n broer.
Met Windows 11 (Lenovo laptop, draadloos naar de Brother printer) kan ik beide bestanden afdrukken.
Maar met Linux Mint in VirtualBox op dezelfde laptop kan ik er weer maar 1 afdrukken: de sudoku scan.

Ik heb dus de verkeerde vraag gesteld: ik wil weten hoe dit komt. (En het oplossen natuurlijk !)

Offline peer

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/02/25, 09:11:25 »
even meedenken:
ik zou eens naar de naam van de bestanden kijken. Zitten er wellicht spaties in of bijzondere tekens??? Ik zou even hernoemen naar test.png en dan nog eens proberen om te printen.

« Reactie #5 Gepost op: 2022/02/25, 13:36:09 »
Vreemd probleem.
Ik heb nog nooit iets niet af kunnen drukken. Zowel met afbeeldingweergave als met gimp.
Zelfde printer.

Heb je wel de voor brother benodigde cups wrapper geinstalleerd?
Hier draait hl1210wcupswrapper-3.0.1-1_i386_install printer, en prima. Mocht deze niet meer te downloaden zijn dan kan ik hem wel naar je overzenden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline aartje

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/02/25, 15:15:07 »
@aartje,

Met Windows 11 (Lenovo laptop, draadloos naar de Brother printer) kan ik beide bestanden afdrukken.
Maar met Linux Mint in VirtualBox op dezelfde laptop kan ik er weer maar 1 afdrukken: de sudoku scan.

Ik heb dus de verkeerde vraag gesteld: ik wil weten hoe dit komt. (En het oplossen natuurlijk !)
Je draait dus Mint  onder Virtualbox op een Windows11 doos. Daar heb ik geen verstand van (en zou ik ook niet
willen hebben)
Ik gebruik heel soms Windows (7 en 10) onder Virtualbox die onder Mint werkt maar ga daar
verder geen effort in steken.
Succes met jouw situatie.
« Laatst bewerkt op: 2022/02/25, 15:17:33 door aartje »

Offline Reijer

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2022/03/01, 21:40:19 »
Ik draai Linux Mint op m'n PC.
Die laptop heb ik omdat ik voor mijn Garmin GPS ontvangers op de fiets en in de auto Basecamp wil gebruiken. Ook tijdens de vakanties.
Om die laptop ook met Mint te gebruiken heb ik virtual box geïnstalleerd.
Het printprobleem heb ik dus op die Linux PC voor het eerst ontdekt. En bij het zoeken naar de oorzaak probeerde ik dus ook die laptop.
Ik heb de oorzaak nog niet gevonden.
Bij het afdrukken van de scan als .jpeg bestanden gaat het ook mis.
@partyrabbit:
ik heb ook nooit problemen met die printer. Ik heb 'm al jaren.
Ik ga jou suggestie bekijken / proberen.
Ik heb gisteren een oude pc met linux mint gekregen. Die zal ik ook even testen.
Wordt vervolgd.
« Laatst bewerkt op: 2022/03/01, 21:44:47 door Reijer »