Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 20.2 Cinnamon, reservekopie gereedschap, persoonlijke map  (gelezen 1268 keer)

Offline Johncr

• Lid
Dag allen,
Sinds enige maanden gebruik ik een pc met 2 SSD schijven (Windows en Mint) met daarop de programma's, en een gewone harde schijf bestemd voor de opslag van mijn bestanden (afbeeldingen en documenten).
Als ik een back-up wil maken met "Reservekopie Gereedschap" dat standaard in het menu van Cinnamon 20.2 zit, van bijvoorbeeld de map "Afbeeldingen" die op de gewone harde schijf staat, selecteer ik het desbetreffende bestand,  ik krijg dan de foutmelding: "Afbeeldingen bevindt zich niet in uw persoonlijke map".

Vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat het programma "Reservekopie Gereedschap" ook de bestanden op de gewone harde schijf ziet als "Persoonlijke map"?

Graag uw advies.

Hartelijke groet
Hans

Re: Mint 20.2 Cinnamon, reservekopie gereedschap, persoonlijke map
« Reactie #1 Gepost op: 2022/02/10, 15:49:53 »
Voor zover ik kan zien dient de tool Reservekopie-gereedschap enkel om een backup te maken van alle mappen uit je homemap.

Zelf werk ik eveneens zoals jouw werkwijze: Alle data op een aparte partitie.

Voor backup gebruik ik het prachtige programma FreeFileSync.
Stel daar de mappen in als Spiegelen.
De eerste run duurt lang om alles mee te nemen.
De volgende run neemt enkel de gewijzigde elementen mee.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Johncr

• Lid
Re: Mint 20.2 Cinnamon, reservekopie gereedschap, persoonlijke map
« Reactie #2 Gepost op: 2022/02/10, 22:22:26 »
Dag Michael,

Ik kon in eerste instantie het programma niet vinden in Synaptic pakketbeheer, dat lukte wel via Programmabeheer.
Het duurde even voor ik door had hoe het werkt; heb inmiddels van een aantal mappen een back-up gemaakt, het ziet er goed uit, ben er blij mee!

Veel dank voor uw advies!

Hartelijke groet,
Hans