Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotify installeren onder Wine/PlayOnLinux op 32 bits laptop  (gelezen 2608 keer)

Spotify installeren onder Wine/PlayOnLinux op 32 bits laptop
« Gepost op: 2022/01/30, 16:05:32 »
Zoals bekend werkt Spotify niet op een 32 bits computer met Linux. Installatie van Spotify zou wel moeten kunnen met virtuele Windows 7 drive. Dus door gebruik te maken van Wine / PlayOnLinux. PlayOnLinux / Wine zijn wel te installeren maar vervolgens lukt het niet het gedownloade Spotify voor Windows (een .exe bestand te installeren). Ik krijg bij de installatie de foutmelding: Please install Spotify using a normal account instead of an Administrator account.

Bij de installatie op een Windows pc krijg je precies dezelfde foutmelding. Maar daar kan je ook anders installeren dan als administrator. Door te kiezen voor een gewone/normale gebruiker lukt de installatie daar dus wel.

Bij Linux / Wine /PlayOnLinux heb je die keuzeoptie niet. De installatie van Spotify lukt niet omdat je standaard installeert als administrator en dat niet kunt veranderen.

Heeft hier iemand een oplossing voor? Dat zou het nut van Wine / PlayOnLinux flink verhogen.

Bij voorbaat dank voor de reacties en hopelijk een oplossing.

Met vriendelijke groet,

gebruiker888

Re: Spotify installeren onder Wine/PlayOnLinux op 32 bits laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2022/01/30, 17:38:32 »
In je linux gebruikers account kunt je eenvoudig je Administrator account omzetten naar een gewoon (standaard gebruikers 'custom') account. Of ik moet mij vergissen, maar dan wordt het tijd voor een 64bits systeem.
« Laatst bewerkt op: 2022/01/30, 17:40:40 door Polleke »
Xubuntu 24.04 LTS

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/01/30, 17:44:01 »
Waarom moeilijk doen als het ook heel simpel kan.
Maak gewoon gebruik van de web versie van spotify

https://open.spotify.com/

« Reactie #3 Gepost op: 2022/01/30, 18:37:03 »
Ik heb wel een betere desktop en laptop. Zonde om die 32 bits laptop weg te gooien. Is multimedia laptop met heel mooi scherm en geluid / boxen. Je aanmelden met een ander gewoon Linux account heb ik geprobeerd. Dat is geen oplossing, dan blijf je tegen hetzelfde probleem aanlopen. Je blijft volgens Wine / Windows dan een administrator bij de installatie van Spotify.
De web versie van Spotify biedt helaas geen goede toegang tot je bibliotheek / Playlist. Installatie van de Spotify app wordt op die manier eigenlijk afgedwongen.
Een gewoon Windows Spotify bestand (dat niet standaard uitgaat van een administrator) is natuurlijk een oplossing. Maar dat is nergens te vinden lijkt het.

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/01/30, 22:24:33 »
De web versie van Spotify biedt helaas geen goede toegang tot je bibliotheek / Playlist.

Hoezo bied de web versie geen goede toegang tot je bibliotheek / playlist.
Wat mis je dan ten opzichte van het programma spotify

« Reactie #5 Gepost op: 2022/01/31, 09:32:30 »
Je krijgt heel veel reclame. Je kunt je playlist niet beheren. Je hoort enkel de eerste 10 seconden van een muzieknummer , daarna valt het geluid weg tot het einde v/h nummer...; maar je hoort wel de volledige reclame van 30 seconden...; dat geldt ik elk geval voor een laptop die ooit via bekabeling / netwerk contact heeft gehad met de bron desktop. Met een mobiele telefoon schijnt de Spotify Web browser wel redelijk te werken. Met 2 computers (desktop en laptop) dus niet. Op beide PC's moet dan de Spotify app geinstalleerd zijn.

« Reactie #6 Gepost op: 2022/01/31, 10:03:22 »
Je krijgt heel veel reclame. Je kunt je playlist niet beheren. Je hoort enkel de eerste 10 seconden van een muzieknummer , daarna valt het geluid weg tot het einde v/h nummer...; maar je hoort wel de volledige reclame van 30 seconden...; dat geldt ik elk geval voor een laptop die ooit via bekabeling / netwerk contact heeft gehad met de bron desktop. Met een mobiele telefoon schijnt de Spotify Web browser wel redelijk te werken. Met 2 computers (desktop en laptop) dus niet. Op beide PC's moet dan de Spotify app geinstalleerd zijn.

Heb de webplayer weer eens geprobeerd maar hij werkt hier uitstekend. Log je bij de webplayer wel in met een premium account? Anders heb je inderdaad reclame en niet alle functionaliteit.

Offline bart85

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2022/01/31, 10:45:20 »
Citaat
Je hoort enkel de eerste 10 seconden van een muzieknummer

Dat kan in de app ook gebeuren. Wat ik dan doe is de cache leeghalen. Soms werkt het om pulseaudio opnieuw te starten. Met een beetje googlen kom je er wel achter hoe je dit doet.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #8 Gepost op: 2022/01/31, 13:48:26 »
Ik heb geen last van de reclame vanwege de adblocker die ik gebruik. Verder spelen de nummers en albums in de web player gewoon helemaal af van begin tot eind en ik heb nog niet eens een premium account.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2022/01/31, 20:06:43 »
Ik heb zelf ook nog nooit reclame gehad. Maar ik heb dan ook een premium account.
En mijn playlist beheren de delen gaat met de web player vele malen makkelijker,
Met de app is mij dat nog nooit gelukt.

« Reactie #10 Gepost op: 2022/02/01, 11:46:02 »
Ik heb geen premium account. Maar op mijn Linux desktop met de Spotify app heb ik toch nooit reclame. Mogelijk komt dat door standaard adblocker Firefox. Heb enkel de standaard instelling van Firefox. Installatie van Spotify onder Wine / PlayOnLinux (op 32 of 64 bits) machine zal niet eenvoudig zijn. Ik heb het meest recente bash programma van PlayOnLinux ontwikkelaars van hun site gekopieerd en in de Terminal gedraaid. Dat werkt niet. Ik maak me dus weinig illusies. Zal nog eens naar de Webplayer kijken. Spotify zet muziekgeluid wel bewust na 10 seconden uit... reclamegeluid valt immers niet weg...

« Reactie #11 Gepost op: 2022/04/03, 19:28:36 »
Ik ben zelf nog maar eens aan het zoeken geweest. Ik heb uiteindelijk een Spotify client 32 bits Linux gevonden. Die werkt uitstekend op een 32 bits Linux PC / laptop. Wine / PlayOnLinux heb je dus niet nodig. Dit is de website waar je de werkende Spotify 32 bits Linux kunt vinden:

Spotify client Linux 32 bits ; werkend

https://repository-origin.spotify.com/pool/non-free/s/spotify-client/