Hoe kan het nu dat KeePassXC op de laptop van mijn moeder wel geupdate is, en op mijn PC niet. Terwijl de update instellingen het zelfde zijn ?
Waarschijnlijk op de laptop geïnstalleerd als Snap pakket, op de andere uit de standaard softwarebronnen. Je herkent dat als KeePassXC verschijnt in de uitvoer van "snap list".
Maar nu heeft mijn moeder een probleem dat ze haar database niet meer kan openen. Als ze nu direct haar data base opent krijgt ze de melding verkeerde bedtands indeling.
Dat is helemaal onverwacht. Nieuwere versies van KeePassXC zullen oudere versies openen. Als er een wijziging is van bestandsformaat, dan wordt je verwittigd. Wordt dit bestand op één of andere manier gedeeld, vb via dropbox, en dan ook elders bewerkt? Ik heb eens bestandscorruptie voorgehad via dropbox.
Probeer anders ook eens of je dat .kbx bestand van de laptop kan openen op je PC. Maak ook nu en dan een reservekopie van de database: ik doe eenvoudig copy/paste in dezelfde folder, en voeg dan de datum toe aan de naam.