Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen toegang na update tot Xubuntu 20.04  (gelezen 850 keer)

Offline Cme

• Lid
Geen toegang na update tot Xubuntu 20.04
« Gepost op: 2021/11/07, 15:29:45 »
Goedendag lezer,
Na de recente update middels Synaptic en na invoeren van het juiste wachtwoord gebeurt het volgende: ik lijk toegang te krijgen maar zie het oorspronkelijke bureaublad een fractie van een seconde, dan verschijnt mijn ingestelde bureaublad terug met het inlogscherm.

Het opmerkelijke is dat als ik expres een foute inlog doe ik de melding krijg dat het een fout wachtwoord is maar met juiste terugkeer naar het inlogscherm.

Is hier nog iets aan te sleutelen?

Alvast mijn dank,
Cme

HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline bart85

• Lid
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline Cme

• Lid
Re: Geen toegang na update tot Xubuntu 20.04
« Reactie #2 Gepost op: 2021/11/08, 13:08:56 »
Dank Bart85 voor de URL. Misschien veel te moeilijk voor mij want ik begrijp 'chown username:username .Xauthority' al niet.
Bij het uitvoeren van Ctrl + Alt + F3 kwam ik, meen ik, in het de prompt(?) terecht van waar Xubuntu op staat, nl Mint 19. Xubuntu is achter VBox geïnstalleerd. De ruimte is voldoende (gparted).
Toevallig doorstond een andere Xubuntu 20.04 die daar ook nog stond, de update via Synaptic probleemloos, dat is het dus niet.

- Wat doe ik met chown username:username .Xauthority.
- Is het de bedoeling dat ik deze uitvoer in de prompt(?) van Mint19, of moet ik dat in geavanceerde opties/recovery mode doen? Xubuntu start op zonder deze keuze.
- Hoe kom ik uit dat scherm, na Ctrl+Alt+F3, ....exit / quit doet t niet.

Oja, op de Xubuntu die niet te benaderen is staat Thunderbird met mijn mail programma's
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)