Hallo vanadium, ik moest mijn ip-adress achterhalen en opende control center via het icoon "Instellingen", maar dat werkte dus niet.
Wel kreeg ik een venster waar ik niets mee was, zie screenshot in bijlage.
Ik probeer chronologisch mijn misdaden op te sommen :
1 - control center openen via icoon werkt niet - er opent een venster waar ik niets mee ben (zie bijlage)
2 - via Terminal "gnome-control-center" geen reactie
3 - via Terminal "sudo gnome-control-center" opent het wel, doch met "critical errors" en een "warning"
4 - her-install van gnome-control-center, gevolgd door update en herstart pc ----- control center via icoon geeft hetzelfde venster als voordien
5 - In Terminal kan nu control center gestart worden zonder "sudo" door "gnome-control-center" en critical errors zijn verdwenen op 1 "warning" na:
(gnome-control-center:2564): info-overview-cc-panel-WARNING **: 09:47:38.236: Unable to retrieve org.gnome.SessionManager.Renderer property
6 - op aanraden van ajjp "sudo dpkg --configure -a" gedaan, echter zonder resultaat
7 - upgradable packages i.v.m. Nautilis geïnstalleerd , gevolgd door update en herstart pc , doch geen resultaat en dezelfde warning in Terminal
pc staat anderhalf uur aan, zonder openstaande programma's, vensters of lopende werkzaamheden.
Vaststelling bij openen control center via Terminal:
(gnome-control-center:2564): info-overview-cc-panel-WARNING **: 09:47:38.236: Unable to retrieve org.gnome.SessionManager.Renderer property
is verdwenen en vervangen door :
cc-applications-panel-Message: 13:55:11.275: No permissions store proxy yet, come back later
Het openen van control center via het icoon werkt niet en opent een verkeerd venster.
De mist is nu wel dikker geworden.
Bedankt voor je reactie