Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: double commander favoriet maken van SMB-share  (gelezen 844 keer)

Offline peer

• Lid
double commander favoriet maken van SMB-share
« Gepost op: 2021/10/25, 14:52:58 »
In Double Commander kan ik  met een smb-map mounten  door in de addressbar smb://192.168.178.10/windows-share te typen (zie faq: https://doublecmd.github.io/doc/en/faq.html)
Dit werkt goed

Nu wil ik hier een favoriet van maken. Dit doe ik door te klikken op 'Favorites"en dan op "Save current tabs to a New Favorite Tabs". dan moet ik een naam opgeven.
Maar helaas werkt dit niet. Als ik daarna de nieuw gemaakte Favorite aanklik dan wordt de smb-map niet geopend maar de home-map.

Doe ik iets fout of werkt dit niet in double commander????

Offline peer

• Lid
Re: double commander favoriet maken van SMB-share
« Reactie #1 Gepost op: 2021/10/27, 13:41:42 »
het lijkt erop alsof ik hier een onvolkomenheidje in double commander ben tegen gekomen.
Omdat ik geen oplossing kan vinden heb ik maar een work-around gemaakt. Ik heb een scriptje gemaakt dat wacht totdat er een connection is gemaakt en daarna de smb map mount op /mnt/windows-share. Dit scriptje bij de autostart gezet en het werkt.