Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD's double layer  (gelezen 2476 keer)

Offline yvja

• Lid
DVD's double layer
« Gepost op: 2021/08/18, 17:00:59 »
Het branden van DVD's geeft doorgaans geen probleem en meestal gaat dat goe.
Maar windows10.iso kun je dus moelijker branden omdat die een double layer DVD brander nodig heeft.
Heb dat nu een paar keer en elke keer weer met een nieuwe ongebruikte double layer dvd proberen te branden, maar kreeg daar steeds een foutmelding biij. Die dan inhoud dat dit steeds niet lukt op een nieuwe ongebruikte double layer DVD.

Enig idee waaraan dat zou kunnen liggen? Wat dit moet wel voor/om Windows 10 in VirtualBox te installeren.

Offline M_aD

• Forumteam
Re: DVD's double layer
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/18, 17:10:47 »
Welke distributie gebruik je? Indien Mint, zoals te zien is in je andere topic over je Lenovo en VB, dan graag de volgende keer posten in het Andere Distributies gedeelte van het forum.
En Windows hoef je helemaal niet op een DVD te branden om in VB te kunnen gebruiken, je zou de Windows ISO vandaar gewoon moeten kunnen laden/starten en dan installeren.
« Laatst bewerkt op: 2021/08/18, 17:12:34 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline yvja

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/18, 18:16:24 »
Welke distributie gebruik je? Indien Mint, zoals te zien is in je andere topic over je Lenovo en VB, dan graag de volgende keer posten in het Andere Distributies gedeelte van het forum.
En Windows hoef je helemaal niet op een DVD te branden om in VB te kunnen gebruiken, je zou de Windows ISO vandaar gewoon moeten kunnen laden/starten en dan installeren.

Oh, dus alles in Andere Distributies, bedankt!

Dat van de .iso heb ik dan niet opgemerkt in VB, want dat maakt het dan wel makkelijker omdat je er blijkbaar geen double layer dvd's branden kan met Brasero en met K3b. Beiden geven fouten aan die er niet in zitten!

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2021/08/19, 09:19:49 »
Ja, het forum zelf is namelijk gericht op Ubuntu en zijn varianten Xubuntu, kubuntu, Ubuntu MATE, Lubuntu etc.. Mint hoort thuis in Andere Distributies of je kan ook naar het Nederlandstalige Mint forum gaan.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline yvja

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2021/08/19, 10:45:31 »
Je kunt geen .iso in VB laden, die moet dus gebrand worden. heb dit even verder gezocht en vond deze site van ene 'Frank'! Die vermoedelijk ook linux gebruikt. Hij zegt dus ook dat een .iso wel gebrand moet zijn op een DVD. Alleen is een enkele laag DVD te klein voor de .iso van Windows 10. Dan kun je volgens mij alleen maar een dubbele laag DVD gebruiken en precies dat mislukt steeds in Brasero en in K3b.

Op dat punt blijft die 'Frank' onduidelijk waarmee hij dan die DVD dan heeft gebrand! Hier ook de link naar zijn verhaall.
https://www.internethandleidingen.nl/windows-10-vm-installeren-in-virtualbox/

Wie kan mij dat dan vertellen, ja natuurlijk die onbekende, maar weet nog  niet  hoe ik hem kan achterhalen?

Offline softbart

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2021/08/19, 12:21:16 »
Als het niet gaat zoals het moet....., dan moet het maar zoals het.
Waarom niet het windows op een usb stick (minimaal 6 GB) en dan laten starten via usb?

Daarnaast ik begrijp alleen nog niet waarom het net gaat via een ISO??

groet,

Theo

Offline peer

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2021/08/19, 13:08:33 »
Virtualbox bevat een virtuele dvd-speler waarin je een iso kunt aankoppelen en starten. Je kan dus met alleen een iso van de distributie (windows, linux of nog anders) starten en installeren.
Branden is dus niet nodig!!!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #7 Gepost op: 2021/08/19, 15:42:23 »
Kleine toevoeging:
Wanneer je een machine hebt aangemaakt en voor de eerste keer opstart, dan kan je bladeren naar een boot-medium.
Dit kan een .iso file zijn, dat gaat probleemloos.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline yvja

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2021/08/19, 18:10:23 »
Toon me dan maar op het meegeladen afbeelding waar ik dan dien te drukken om de .iso dan te laden?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #9 Gepost op: 2021/08/19, 18:33:06 »
Als ik het goed heb uit mijn hoofd, helemaal rechts op de regel waar Locatie: staat.
Het geel/groene plaatje dus.
Mogelijk moet je eerst even de tab "optische schijven" aanklikken.
« Laatst bewerkt op: 2021/08/19, 18:34:57 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bart85

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2021/08/19, 21:42:45 »
Met het volgende:
Rechter muisknop Windows 10 (linkerkant plaatje)
Instellingen klikken
Opslag
Bij IDE schijven op icoontje klikken
ISO opzoeken en openen

Dan de Windows 10 opstarten
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline yvja

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2021/08/22, 14:20:20 »
Desondanks jullie hele duidelijke uitleg, was het toch voor mij niet duidelijk en heb ik dan ook een andere weg genomen.
En dankzij die 'andere weg' is nu wel weer alles weer bereikbaar voor mij. Zelfs Windows 10 (zeker niet mijn favoriet) is nu ook weer bereikbaar.

Wel hartelijke dank voor jullie aanhoudende support, want ook dankzij jullie heb ik dus ook voor de 'andere'  weg gekozen!

Offline yvja

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2021/08/27, 14:49:30 »
maar ondanks de bovenstaande oplossing, heb ik nu dus wel een probleem=uitdaging met mijn DVD-brander!
Want sinds het proberen een dubbelle laag DVD op deze brander te branden, doet deze dvd-brander nu raar met alle DVD's waar wel wat op staat.
Is dat probleem=uitdaging nog wel op te lossen? Want vandaag de dag hebben de meeste nieuwe computers/laptops ook geen DVD-brander, er heel vaak, niet meer inzitten.

wie het weet mag het mij zeggen, en alvast bedankt!