Tja, ik weet niet echt waar die ruimte vandaan komt. Ik geloof dat een van de tmp directories op de harddisk opslaat, dus misschien dat daar data is achter gebleven die nu bij het formatteren zijn verdwenen?
Zo iets zal het wel geweest zijn. Maar 50gb vindt ik nogal, en die grootte verbaasde me want had ik niet verwacht.
Off-topic:
Waarom trouwens dan niet gelijk gekozen voor 20.04? (Kun je ook gelijk weer wat langer vooruit.)
Ik had zelfs verwacht dat 18 slechter zou draaien.
Daarnaast ben ik meestal terughoudend met 'de laatste versie' omwille van kinderziektes en ervaringen daarmee.
Wederom verduidelijking:
De gebruikelijke manier, waarbij ik er vanuit ging dat iedereen wel zou begrijpen dat ik de gebruikelijke manier toegepast heb.
Met .home bedoel ik dat uit .home wat mee over moet. Dus documenten, afbeeldingen, downloads, .thunderbird, etcetera.
Zoals ik al zei installeer ik programmas volledig nieuw, dus neem ik niet de configs mee.
Nogmaals, het draait als een zonnetje.
Zo dus...
Het enige wat ik uit een oude installatie meeneem is mijn Thunderbird-map die ik net voor het overgaan kopieer uit de oude installatie (+natuurlijk alle persoonlijke documenten, afbeeldingen, muziek e.d.)...
Overigens Ronaldus. Met de volledige .home map overzetten heb ik ook slechte ervaring, inderdaad omdat nieuwe proggies nogal eens in conflict gaan met de oude (anders opgebouwde) config files.
Dat raad ik niemand aan.