Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adreesboek Thunderbird  (gelezen 944 keer)

Adreesboek Thunderbird
« Gepost op: 2021/07/03, 13:18:06 »
Bij mijn laatste overzetting van Mozilla Thunderbird is mijn adresbook niet meegenomen cq afwezig.
Heb op de site van mozellaZine (http://kb.mozillazine.org/Moving_address_books_between_profiles) gelezen dat het Adresboek (abook.mab) is terug te plaatsen, maar ik weet niet hoe en kan niet vinden waar/hoe ik dat moet doen.

Kan iemand mij een tip geven.

Alvast bedankt,
Peter
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

• Lid
Re: Adreesboek Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2021/07/03, 13:43:15 »
Bestanden zoeken: 1) verborgen bestanden aanzetten 2) naam van bestand typen in bestandsbeheer.
Wat anders er niet duidelijk is, zal je preciezer moeten aangeven. Kopiëren en verplaatsen is immers een basisfunctie van elk bestandsbeheerprogramma.

« Reactie #2 Gepost op: 2021/07/03, 15:28:24 »
Bestanden zoeken: 1) verborgen bestanden aanzetten 2) naam van bestand typen in bestandsbeheer.
Wat anders er niet duidelijk is, zal je preciezer moeten aangeven. Kopiëren en verplaatsen is immers een basisfunctie van elk bestandsbeheerprogramma.
Verborgen bestanden aanzetten/weergeven is mij bekend; heb het bestand "abook.mab" in het verborgen bestand van thunderbird gekopieerd; heb Thunderbird verwijderd en weer geïnstalleerd in de hoop dat het adresboek dan herkend zou worden, maar helaas.
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2021/07/03, 16:45:21 »
Blijkbaar gebruikt Thunderbird nu een nieuw formaat, sqlite in plaats van hun eigen formaat: Hier een artikel hierover. Het blijkt wat handwerk om dit voor elkaar te krijgen.