hallo PartyRabbit,
bedankt voor je berichtje!
Ik heb je commandline geprobeerd maar het lost bij mij niet direct de foutmeldingen op. Ik zal ze wat verder moeten bekijken zoals je zegd.
De reden waarom ik curieus was of deze ernstig zouden zijn is omdat deze vanaf de eerste keer ik de computer opstarte zichtbaar waren en nooit verdwenen zijn ( nu toch al 2 maand).
Het is een voor-geinstalleerde ubuntu studio laptop die ik heb aangekocht bij de linux online shop hier in België.
Op zich geeft mijn laptop niet echt problemen, behalve eens een klein foutje , ( wel software die normaal automatisch voorzien moet zijn en dan toch niet aanwezig blijkt)
Dat je foutmeldingen krijgt is dus "normaal"?
De laptop kwam origineel met de nieuwste ubuntu studio (plasma) maar die werkte helemaal niet , geen internet, vele applicaties bleven hangen op zwartscherm,.... onbruikbaar.
de verkoper wijde dit aan misschien bugs in de nieuwste versie en de kernel. (wat ik wel raar vond daar deze officieel word uitgegeven en dat dan zoveel niet werkt???)
nu staat er dus de vorige versie op ubuntu studio 20.04 LTS met een geencrypteerde home "directory" op , maar sinds het eerste opstarten heb ik dus deze 4 foutmeldingen .
misschien ben ik iets te veeleisend voor ubuntu installaties (voor deze heb ik wel redelijk wat betaald) (mijn eerste linux computer ook, dus ik kan niet vergelijken) en is mss alles zoals het beoogt te zijn