@ Forumleden,
bedankt voor de toelichting vanadium.
Maar weinigen die hun ervaring echt delen.
Arch Linux, geïnstalleerd met Calam-Arch-Installer, werkt echt prettig en goed, even goed als met Ubuntu of een ander 'Linux-gestuurd besturingssysteem'.
Het is iets 'anders' maar zo groot is dat 'anders' zijn ook weer niet (Is mijn ervaring toch) er zijn zelfs veel gelijkenissen te zien/te ervaren.
Ik deel hierbij wel mijn ervaring:
Sedert gisteren, is de installatie van Arch Linux (met Calam-Arch-Installer) een feit (op een test hdd 250GB van een testlaptop).
--** Voorafgaand aan de installatie, moet je wel zorgen dat de computer een bedrade verbinding heeft met het internet !
Na een geslaagde en probleemloze installatie, de heropstart en het inloggen, het verwerken van updates, aan de verkenning van het systeem begonnen en ook een en ander extra's geïnstalleerd.
Dat gaat eigenlijk heel gemakkelijk en vlot (geen terminal nodig -- want daar ben ik niet al te handig mee, laat staan dat ik al die commando's uit het hoofd ken -- wat ik wel leren zal door gebruik).
Ik had zelfs geen probleem met het instellen van de WiFi-verbinding ( 't was zo gepiept).
Ondertussen het systeem al naar mijn hand ingesteld/afgesteld, ik kan nu ook met JitsiMeet aan de slag.
Het bericht wordt ook opgemaakt vanuit dit besturingssysteem (Firefox)....
Ter mededeling/kennisgeving.
Probeer het ook maar eens, je leert er nog veel van.
Voel je echter vrij.
Succes.
Groet,
spievensterke.