Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: paneel in Kubuntu  (gelezen 886 keer)

paneel in Kubuntu
« Gepost op: 2021/03/31, 11:18:55 »
Goedemorgen,

In mijn nieuwe Kubuntu installatie wil ik graag bovenin het scherm een paneel met alle icoontjes van programma's die ik vaak gebruik. In KUbuntu 18.04 was het een kwestie van: rechtermuisknop, leeg paneel toevoegen en alle iconen naar keuze er in slepen, klaar. Nu doe ik in Kubuntu 20.04 hetzelfde en de enige icoon die zich er heen laat slepen is die van FireFox. Wat doe ik verkeerd, wat doe ik misschien niet wat eerst had gemoeten? Graag uw inzichten.

Groet,
ZB
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Rik123

  • Lid
Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2021/04/04, 09:50:57 »
Citaat
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.
Behalve een paneel  :|
Of is het al opgelost?  Bericht naar boven gebumpt

« Laatst bewerkt op: 2021/04/04, 09:53:33 door Rik123 »

Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2021/04/04, 10:02:25 »
Citaat
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.
Behalve een paneel  :|
Of is het al opgelost?  Bericht naar boven gebumpt

Dit is nog niet opgelost. Ik weet bijna zeker dat ik in 18.04 gewoon icons naar een paneel kon slepen en dat lukt hier in 20.04 alleen met het firefox icoon. Ook al geprobeerd of ik met rechtermuisknop kon selecteren: aan paneel toevoegen maar dan wordt het icoon in de standaardbalk met starter etc onderin gekwakt. Daar moet vast iets voor zijn in te stellen maar ik weet niet wat. Zoals ik al zei: ik heb sterk de indruk dat Kubuntu 20.04 moeilijker doet dat de versies daarvoor. Of ik ben mentaal aan het aftakelen ;)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Rik123

  • Lid
Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2021/04/04, 10:52:22 »
Ik gebruik geen KDE desktop.. (waarom niet iedereen gewoon Ubuntu ?  =D )  maar het zou zomaar een bug kunnen zijn
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=419297

Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2021/04/04, 12:54:16 »
Ik gebruik geen KDE desktop.. (waarom niet iedereen gewoon Ubuntu ?  =D )  maar het zou zomaar een bug kunnen zijn
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=419297

Omdat ook niet iedereen andijvie lust, niet iedereen van Bier houdt, niet iedereen op mannen valt....of op vrouwen of...En waarom is iedereen niet gewoon met zijn tengels van DEbian afgebleven? Nee, ze moesten zo nodig er Ubuntu van gaan maken, en LInux MInt, en ? :P :P :P
Zonder gekheid: ik vind KDE een heerlijke werkomgeving juist vanwege al die tweakmogelijkheden die ook nog eens doorgaans goed zijn ondersteund. Als dit inderdaad onder die bewuste bug van de link valt, zullen ze het er ook vast wel gaan uithalen.

Mijn dank

Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Rik123

  • Lid
Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2021/04/05, 09:40:20 »
Ja,een heel verhaal van u met voorbeelden die tot de verbeelding spreken   en ik ben ook uniek met eigen wensen  ^-^    maar wat ik bedoelde met:  (waarom niet iedereen gewoon Ubuntu ?  =D ) Zijn hier dan geen mensen die  ook, uw voorkeur wat Linux betreft,  Kubuntu 20.04 gebruiken?

Ik had even gekeken en zag dat het wel kan : 
Citaat
een paneel met alle icoontjes van programma's die ik vaak gebruik.

 
« Laatst bewerkt op: 2021/04/05, 09:49:47 door Rik123 »

Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2021/04/05, 20:08:46 »
Ik gebruik ook KDE (Kubuntu 20.04) maar heb nooit de wens gehad een extra paneel toe te voegen. Heb voor de vorm wel even getest en kan het probleem bevestigen.

Heb jouw trucje even gestest Rik123 en dat lijkt via een omweg wel te werken.  Add to panel voegt het bewuste icoontje toe aan het standaardpaneel, niet aan het lege nieuwe paneel. Je kunt wel het icoontje van het standaardpaneel naar nieuwe paneel verplaatsen door het eerst naar bureaublad te slepen en van daar naar het nieuwe paneel.

Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2021/04/05, 20:13:33 »
Heb wel een mogelijk snellere manier: Een leeg paneel toevoegen, daar de widget Application Launcher aan toevoegen en daarna het trucje van Rik123 met die bewuste Application Launcher. Vervolgens kun je de Application Launcher weer verwijderen als je klaar bent met icoontjes toevoegen.

Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2021/04/06, 09:35:10 »
Heb wel een mogelijk snellere manier: Een leeg paneel toevoegen, daar de widget Application Launcher aan toevoegen en daarna het trucje van Rik123 met die bewuste Application Launcher. Vervolgens kun je de Application Launcher weer verwijderen als je klaar bent met icoontjes toevoegen.

Samengevat: de suggestie van Rik maar dan toepassen op een vers gemaakt paneel naar keuze. Dan zou ik in de toekomst nog altijd wel aan de weet willen komen waarom de oude manier nu niet werkt en of die nog gaat werken maar dat is voor de toekomst.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: paneel in Kubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2021/04/06, 20:25:09 »
Update: het werkt. Heb nu ook een functionerend paneel met alle icoontjes die ik wil bovenin. Opgelost dus.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.