Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird bestanden verbergen  (gelezen 510 keer)

Offline miel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
thunderbird bestanden verbergen
« Gepost op: 2021/02/10, 09:04:46 »
goeie vraag dacht ik toen iemand mij vroeg?: kan ik de mappen in thunderbird ook verbergen bv met een puntje er voor of zoiets?
Maar een antwoord heb ik niet. Heeft iemand daar ervaring mee?

Offline aartje

• Lid
Re: thunderbird bestanden verbergen
« Reactie #1 Gepost op: 2021/02/10, 09:31:29 »
Nee, volgens mij kan dat niet, in veel filenamen zit de mailboxnaam. Wat handiger is om voor
iedere gebruiker op de computer een aparte inlognaam te maken en de diverse home-directories
dicht te zetten voor een andere gebruiker. Dan kan je ook niet bij elkaars mail komen.
Het enige nadeel is dat je dan altijd in moet loggen als de computer opgestart is.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #2 Gepost op: 2021/02/10, 09:31:43 »
Voor zover ik weet kan dit niet.
Wat ik wel doe, is veel werken met sub-mappen en sub-sub-mappen :lol:
Zo heb ik een submap "bewaren" waar diverse instanties weer een eigen submap hebben voor de correspondentie.

Mogelijk ben ik extreem, ik heb 20 email accounts ...........
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger uit 0166
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2021/02/10, 09:48:33 »
Vraag is: waarom?  Die bestanden zitten al onder een "verborgen folder". Dus bij je dagelijkse activiteiten zie je ze niet.

Los daarvan, je kan altijd andere bestanden dan bestanden die met een punt beginnen, verbergen met behulp van een ".hidden"  tekstbestandje in de folder.

[Edit]Je bedoelt mogelijk in Thunderbird zelf? Weerom: waarom? Organiseer je folderstructuur in plaats. Of, als je de reden vermeldt, misschien is er wel een andere aanpak mogelijk om te bekomen wat je wil.
« Laatst bewerkt op: 2021/02/10, 09:50:24 door vanadium »

Offline miel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2021/02/10, 15:31:18 »
Als je samen met iemand een thunderbird account heb, dus een soort en/of account zoals je ook bij de bank kan hebben. Alle mail komt op dat op dat account binnen. En toch wil je de mail die voor jou bestemd is niet door een ander laten openen.
Het gaat om twee vrienden die bepaald niet het buskruit hebben uitgevonden. Ik zoek een methode om hen wat meer privacy te bieden in hun mailbox. Mijn eerste advies aan hen was, open een Gmail account, is ook gratis en beschermd.   Antwoord, "Hoe moet ik een Gmail acount openen,"
En dat gaat allemaal per email. Dus ik overweeg om de vriendschap te laten schieten, tenslotte bied ik geen online cursus Internet gebruik.
Een extra account bij de provider aan maken lukt hen ook iet, de leeftijd, begrijp je?
In ieder geval dank ik jullie voor het mee denken. Groet Miel

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2021/02/10, 17:35:45 »
@Miel,
Jij kunt toch twee Gmail-accounts voor ze openen? Laat ze beiden een naam en wachtwoord kiezen en dat aan jou doorgeven (per e-mail of per telefoon). Als jij die accounts gemaakt hebt, stel je hun op de hoogte, en kunnen ze ermee aan het werk. Tenslotte gebruiken ze nu ook al e-mail, zo maak ik uit jouw bericht op.

Offline miel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2021/02/15, 18:55:57 »
Dit lijkt mij de eenvoudigste oplossing. Grail dat wordt het. Eenvoudig en redelijk veilig. Ik heb even overwogen om hen op Ubuntu over te zetten maar dat doe ik niet. Ubuntu vraagt om nogal wat zelfredzaamheid en in hun omgeving zijn alleen window cleaners aanwezig.
Leuk dat jullie er zo goed over nagedacht hebben.
hartelijk dank Miel

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2021/02/16, 10:57:29 »
Ubuntu vraagt om nogal wat zelfredzaamheid
Helemaal niet mee akkoord. Zelfs een standaard desktop heeft de modale gebruiker al alles te bieden. Standaard is het systeem helemaal veilig voor onervaren gebruikers. Ik durf zelfs stellen dat een Ubuntu desktop een stuk eenvoudiger oogt en werkt dan een standaard Windows desktop.

Offline miel

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2021/03/07, 13:44:37 »
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, mijn vrouw van 81 is Chinese en voor haar is Nederlands  als een cryptogram maar met ubuntu kan ze overweg als met haar keukenmachine.