Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toekomstmuziek ?  (gelezen 3239 keer)

Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline atomos

• Lid
Re: Toekomstmuziek ?
« Reactie #1 Gepost op: 2021/02/04, 09:53:51 »
<pessimisme mode aan>
Is dit iets met gratis trackers mee gecompileerde installatie bestanden ?
Of iets waar ook de stekker na een paar jaar uitgaat ?? geen geld aan te verdienen?
<pessimisme mode uit>
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

« Reactie #2 Gepost op: 2021/02/15, 11:12:58 »
Ik ben me hard aan het afvragen waarom ik hiervan niet laaiend enthousiast word?? 
Een boek doet het altijd...

Offline rico70

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2021/02/15, 11:28:28 »
Ja dat snap ik ook niet  8-) 8-)
Ik hoop dat Debian en Mint hun eigen installers houden, op een google installer zit ik nou niet bepaald te wachten.

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2021/03/08, 16:16:50 »
Het schijnt nog ietsje verder te gaan dan enkel de installer:
https://www.omgubuntu.co.uk/2021/03/ubuntu-building-apps-with-flutter-in-future
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

« Reactie #5 Gepost op: 2021/03/08, 17:13:30 »
Toekomst misschien. Maar voor mij zeker geen muziek  :|
Het kan niet flutter =D =D =D

Aanvulling
Het is open source. Dan mag ik toch wel rekenen op de Ubuntu filosofie in de ontwikkeling en de community controle, toch?
« Laatst bewerkt op: 2021/03/08, 17:17:53 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2021/03/09, 08:54:00 »
Die spinnen bij Canonical ,het zoveelste dummie idee ,zo gaan er weer een pak mensen weg van Ubuntu .......  hopeloos !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Rik123

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2021/03/09, 09:58:40 »
Er heerst een negatieve stemming in deze topic  :)  Maar ik vraag me ook af: wat is er mis met Ubiquity ?

« Reactie #8 Gepost op: 2021/03/09, 10:53:09 »
Er wordt een open source tool gebruikt om een open source installer mee te bouwen. Daar lijkt me in de basis niet zo heel veel mis mee. Wat wel vragen oproept is dat de Flutter SDK voor desktop ontwikkelaars blijkbaar alleen via de snap store te installeren is. Het is me niet geheel duidelijk of daarmee alle met de SDK te ontwikkelen apps ook per definitie snaps zullen zijn.

@ Rik123 Volgens de ontwikkelaars van Canonnical is Ubiquity vanwege een grote hoeveelheid oude code lastig te onderhouden en wil men daarom een nieuwe ontwikkelen.

Offline Rik123

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2021/03/09, 13:27:51 »
@ DirkJan Wat je schreef is helder.. citaat: 
Citaat
Canonical zegt dat het samenwerkt met ontwikkelaars bij Google om dat verder uit te bouwen. "We laten dat werk aan de desktop-frontend samenvallen met het werk aan de nieuwe installer", schrijven de ontwikkelaars.

Nog geen paniek dus, al kan ik mij voorstellen dat bij sommige Ububunt gebruikers de nek haren overeind gaan staan als ze lezen: samen werken met Google  :) open source software zal Ubuntu we blijven denk ik.

« Reactie #10 Gepost op: 2021/03/09, 15:09:51 »
Was mijn visie er op toch ook wel een beetje relevant dan?  =D

Aanvulling
Het is open source. Dan mag ik toch wel rekenen op de Ubuntu filosofie in de ontwikkeling en de community controle, toch?

Al krijg ik eerlijk gezegd toch ook elke keer weer kriebels zodra bepaalde partijen betrokken zijn.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #11 Gepost op: 2021/03/09, 15:59:14 »
Ubuntu gaat enkel gebruik maken van flutter en werkt samen met google devs. Ik zie het probleem niet. Jullie zien Google en hop, beginnen gal te spuien terwijl we het fijne ervan nog niet weten. Erg is dat....
Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone met Android erop met apps etc. wat van Google komt, doen we daar ook zo moeilijk over? Nee we gebruiken het gewoon, of niet soms.

Altijd die vooroordelen.... Wacht af wat het wordt en kraai nadien pas.
« Laatst bewerkt op: 2021/03/09, 16:05:41 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

« Reactie #12 Gepost op: 2021/03/10, 16:26:48 »
Jullie zien Google en hop, beginnen gal te spuien terwijl we het fijne ervan nog niet weten. Erg is dat....

Joh, hebben ze er zelf ook wel naar gemaakt, niet dan?  =D Alsof dat onprettige idee zomaar uit een paranoide lucht komt vallen of zo  ^-^
Zo denk ik er trouwens al over sinds 95 uit kwam, want daarmee is deze trend ingezet.
En linux is linux, en de meesten hier hebben daar ook bewust voor gekozen (vaak ook mede om van anderen af te zijn) en willen dat ook graag behouden zoals het is. Ook niets mis mee lijkt me  8-)

BTW, ik ben me zeer zeker bewust van g-android en gebruik het ook navenant (meestal niet) :evil:
« Laatst bewerkt op: 2021/03/10, 16:29:48 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -