Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatieven voor twitter  (gelezen 5722 keer)

Alternatieven voor twitter
« Gepost op: 2020/12/13, 15:24:06 »
Hoi Allemaal! Was benieuwd of er ook redelijke alternatieven zijn voor twitter? Recentelijk heb ik moeten ervaren, zoals velen met mij dat ik heb kunnen vaststellen op het web, wat het ongebreidelde, arrogante en commercieel-gerichtte gedrag is geworden van dat twitter. In het voorbijgaan van wat twitter-berichten las ik van één of ander vrouwtje dat blijkbaar nogal hoog op een gigantische paard zat en uitsluitend door een grote roze bril even de hele Wereld wilde veranderen. Ik heb haar toen enpassant even geattendeerd op de harde realiteit van de extreem-islam-ellende. Gevolg..: twitter had direct mijn account suspended...!!?? En alléén als ik een sms op mijn eigen kosten zou sturen MET mijn telefoon-nummer zouden deze hoger dan God-goden er wel eens over na kunnen gaan denken óf en wanneer zij menen dat ik er weer "bij "mag!!! Ik heb daar dus meer dan mijn buik van vol..! ( Om het maar eens tactvol te zeggen.) Gezien alle ontwikkelingen in de USA / Wereld nu en de enorme onderdrukking van de Vrijheid in vele opzichten die deze tech-giganten op dit moment durven te vertonen, wil ik zo snel mogelijk helemaal af van dat twitter. Maaaaar...., dat gaat me blijkbaar niet lukken..! Juist omdat ik nu dus niet meer bij mijn accountant kan komen, kan ik het dus ook niet meer opzeggen/verwijderen...! Hoezo machtsmisbruik?! Als er nog iemand een idee heeft om dat toch te kunnen doen...,heel graag. Ik ben het zat en geheel klaar met die gasten. Omdat ik het op zich wel leuk vind om middels een social-platform met de buiten-wereld te communiceren, maar dan wel zonder al dat nazi-gedrag, vroeg ik me dus af of hier mensen zijn die goede alternatieven kennen voor dat twitter. Zeker dus in relatie tot Xubuntu. Ik heb al wel eens wat gelezen over iets dat heet "Mastadon ?" en dat dit nu vanwege alle recente ontwikkelingen met twitter en de anderen enorm populair is geworden. Iemand ervaring daarmee? Hoor graag jullie reacties. Groet,Goese Duikertje.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Alternatieven voor twitter
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/13, 15:36:07 »
commercieel-gerichtte gedrag is geworden van dat twitter.
Wanneer iets gratis lijkt, ben jij het product, je kunt er dus niets tegen doen.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/13, 15:41:47 »
MeWe misschien?
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/13, 16:01:24 »
Mastodon. Decentralized, dus niemand die er de baas over is.

« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/13, 16:15:17 »
Hi Ron! Tja, jouw statement ( Wanneer iets gratis lijkt, ben jij het product, je kunt er dus niets tegen doen.........) klinkt logisch....! De vraag is dan wel : wie bepaalt dat dit zo is?? En is dat nu wel zo dat je er niets tegen kunt doen??? Ooit waren er ook geen anti-virus programma's. Was dat omdat je er toch niets tegen kon doen? Gelukkig is er nu Linux! Ik voel me nu in feite gegijzeld door ene twitter en vraag me af of dat wel legaal is? Slimmere mensen dan ik moeten dat maar beoordelen. En inmiddels heb ik dat MEWE van M_aD eens bekeken en dat ziet er in eerste instantie heel aardig vergelijkbaar en leuk uit. Ik ga daar me wat verder in verdiepen. In grote lijnen lijken ze toch ook wel weer de op twitter gelijkende wetten en regels te gebruiken maar dat moet ik nog eens goed doorlezen. In ieder geval, beiden hartelijk dank zover! Groet, Goese Duikertje.

« Reactie #5 Gepost op: 2020/12/13, 16:19:39 »
Hoi MKe! Ja, daar had ik dus al iets over gelezen en heb begrepen dat juist vanwege die overweldigend hoeveelheid mensen die net als ik nu de buik vol hebben van alle twitters op deze Wereld, ze hun toegang hebben moeten stopzetten. Kunnen het aanmelden niet meer aan...! Toch lijkt het me ook best wat ingewikkeld maar ook daar moet ik me eerst wat in verdiepen.Groet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2020/12/13, 16:29:02 »
Telegram staat in synaptic ,is goed en geen bemoeiingen.
Gebruik het nu al bijna een jaar en wat twitter betreft  die kunnen de boom in .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #7 Gepost op: 2020/12/13, 16:50:56 »
De vraag is dan wel : wie bepaalt dat dit zo is?? En is dat nu wel zo dat je er niets tegen kunt doen???
Dat bepalen de Googles, Twitters en Microsoften (en vele anderen) in deze wereld.
Een werkend e-mail adres is al ~ €1.00 waard, en via "hun" wegen mogen ze je reclame sturen.
Die e-mail adressen en reclame mogelijkheden genereren voor die bedrijven inkomsten..............

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #8 Gepost op: 2020/12/13, 17:02:42 »
Gebruik het nu al bijna een jaar en wat twitter betreft  die kunnen de boom in .
Telegram is niet vergelijkbaar met Twitter of Facebook en is eerder een alternatief voor Whatsapp naar mijn mening.  :)
Ubuntu CoC Signed.

Online rico70

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2020/12/13, 17:44:16 »
commercieel-gerichtte gedrag is geworden van dat twitter.
Wanneer iets gratis lijkt, ben jij het product, je kunt er dus niets tegen doen.........
Dat iets gratis is of lijkt zegt niets, Linux is ook gratis .........

Online rico70

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2020/12/13, 17:48:41 »
@GoeseDuikertje een alternatief is Diaspora* nadeel is alleen dat net als bij Mastodon zo goed als niemand het gebruikt.
Als je alleen wilt lezen op twitter is nitter.net een goed alternatief
Ipv twitter.com/ naam van wie of wat je wilt volgen wordt het dan nitter.net/naamvanwieofwatjewiltvolgen
Reageren kan niet, volgen kan niet maar je kunt de sites natuurlijk wel bookmarken.
Bovendien geen javascript

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #11 Gepost op: 2020/12/13, 18:15:57 »
Linux wordt een groot deel gemaakt en onderhouden door vrijwilligers, daar zit geen verdien model in.
Grote bedrijven, zoals Canonical, gebruiken de Ubuntu gemeenschap om te testen en voor de ideeën die daar uit komen.
Met deze kennis kunnen klanten support en maatwerk geven.
Dat is zoals ik het zie :lol:

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #12 Gepost op: 2020/12/13, 18:17:12 »
Linux wordt een groot deel gemaakt en onderhouden door vrijwilligers, daar zit geen verdien model in.
Grote bedrijven, zoals Canonical, gebruiken de Ubuntu gemeenschap om te testen en voor de ideeën die daar uit komen.
Met deze kennis kunnen ze betalende[/u] klanten support en maatwerk geven.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #13 Gepost op: 2020/12/13, 18:17:23 »
Met deze kennis kunnen ze betalende klanten support en maatwerk geven.

« Reactie #14 Gepost op: 2020/12/13, 19:13:28 »
Telegram is niet vergelijkbaar met Twitter of Facebook en is eerder een alternatief voor Whatsapp naar mijn mening.  :)

Je kunt alleen Telegram gebruiken als je kennissen of vrienden, ets ook Telegram gebruiken, anders werkt het niet.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

JorisC

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2020/12/13, 19:19:02 »
Velen maken overal een account aan bij een sociaal netwerk , twitter , facebook enz....... , maar lezen niet wat de voorwaarden zijn, en waar u zich dient aan te houden .
Twitter beschikt dus over alle rechten om uw account te deactiveren of stop te zetten als ze dat nodig vinden .
MeWe is Mexicaans en lijkt niet op Twitter maar op Facebook , en de oprichter is niet het beste maatje van Mark Zuckerberg .
Al eens heel goed het privacybeleid van Facebook en Twitter gelezen . Je zou kunnen verbaasd staan wat daar in te lezen valt en waar jij akkoord bent gegaan bij het aanmaken van je Twitter account .
Gratis is niet voor niets . Uw data mag met uw toestemming verder verkocht worden aan hun partners . Hoe denk je dat die grote sociale netwerken kunnen blijven bestaan ?
« Laatst bewerkt op: 2020/12/13, 19:21:56 door JorisC »

Online rico70

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2020/12/13, 19:29:46 »
MeWe is Mexicaans en lijkt niet op Twitter maar op Facebook , en de oprichter is niet het beste maatje van Mark Zuckerberg .
Nee, amerikaans, New Mexico ligt tegen Texas aan
Citaat
MeWe began in Albuquerque, New Mexico, as a vision hatched over a dinner between good friends who were early founders of social media.
https://mewe.com/about
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Mexico

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #17 Gepost op: 2020/12/13, 19:31:41 »
MeWe is niet Mexicaans:
Citaat
MeWe is an American alt-tech social media and social networking service owned by Sgrouples, a company based in Culver City, California.

https://en.wikipedia.org/wiki/MeWe
Ubuntu CoC Signed.

« Reactie #18 Gepost op: 2020/12/13, 19:41:17 »
Parler, GAB of Telegram kunnen jou uitstekend voorzien van ongekleurd nieuws. Zonder censuur.

JorisC

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 2020/12/13, 19:42:27 »
MeWe is niet Mexicaans:
Citaat
MeWe is an American alt-tech social media and social networking service owned by Sgrouples, a company based in Culver City, California.

https://en.wikipedia.org/wiki/MeWe

We zijn beiden verkeerd , het is een Canadees , ik dacht dat het een Mexicaan was .
Opgericht door , is niet hetzelfde als opgericht te  !
https://mewe.com/home/static/Mark-Weinstein-Founder-CEO-of-MeWe.pdf

Online rico70

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2020/12/13, 20:21:00 »
We zijn beiden verkeerd , het is een Canadees , ik dacht dat het een Mexicaan was .
En weer fout, het is een Amerikaan
Citaat
Born and raised in the United States, Mark Weinstein is an American national.
https://celebpie.com/mark-weinstein/
Puntje 7

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #21 Gepost op: 2020/12/13, 20:29:56 »

Opgericht door , is niet hetzelfde als opgericht te  !
https://mewe.com/home/static/Mark-Weinstein-Founder-CEO-of-MeWe.pdf

Ik ben er vrijwel zeker van dat ik niet verkeerd ben.  ;)
Ubuntu CoC Signed.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2020/12/13, 20:40:44 »

Uw mening klopt niet ,het is een versleuteld sociaal netwerk.
Met FB niet vergelijkbaar dat klopt gelukkig .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2020/12/13, 20:43:38 »

Je kunt alleen Telegram gebruiken als je kennissen of vrienden, ets ook Telegram gebruiken, anders werkt het niet.

Als je vrienden etc niet op Twitter en of FB zitten kun je er ook geen bal mee doen nietwaar ?.

Online rico70

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2020/12/13, 20:48:13 »
Als je vrienden etc niet op Twitter en of FB zitten kun je er ook geen bal mee doen nietwaar ?.
Je kan er dan zat mee doen, bv het nieuws van verschillende kranten, nieuwssites enz. volgen