Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die met hun linux installatie spelen en tweaken en er hun eigen ding van maken? Zo was er vroegen een draadje over blokkendoos installaties van Bloom die ik met plezier heb gelezen. Misschien zijn mensen die dat leuk vinden overgestapt naar Arch linux, zoals ik en is Ubuntu meer voor de "gewone" gebruiker geworden?
Een blokkendoos installatie helpt je om dingen minimaal te houden. Een andere optie om dingen minimaal te houden is het zelf bouwen van je gebruikersomgeving met behulp van kale windows managers in plaats van de standaard desktops als XFCE, Gnome en KDE. Niets ten nadele van die Desktops, ik denk dat het alle drie geweldige omgevingen zijn om in te werken.
Ik ben zelf als hobby veel met windowmanagers bezig en vroeg me af of er meer mensen zijn die dit leuk vinden en doen. Misschien kunnen we elkaar helpen als we ergens niet uitkomen? Ik heb dit speciaal in algemeen gezet omdat het niet echt Ubuntu specifiek is. Ik zelf gebruik Manjaro als basis hiervoor en mijn Ubuntu installatie draait gewoon Gnome. Misschien is hier geen belangstelling voor, dan stopt het draadje vanzelf

ik heb in mijn blog beschreven hoe ik DWM heb geinstalleerd en heb ik in het verleden al jaren met i3wm en awesomewm gewerkt. Op mijn laptop staan nu geinstalleerd: XFCE, BSPWM, awesomewm, ratpoison en DWM. De laatste gebruik ik eigelijk het meest. Ik heb een voorkeur voor tiling windowmanagers en heb dus niets gedaan met stacking wm's als openbox e.d.
Misschien heb ik nieuwsgierigheid getriggered, misschien niet. Ik ben benieuwd.