Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.  (gelezen 1495 keer)

Offline Dump

  • Lid
van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Gepost op: 2020/10/27, 15:13:10 »
Hoi allen.
Er zat al een hele tijd een klein foutje in Xubuntu waar ik verder trouwens geen last van had. Maar na de versie update liep het scherm soms vast en ik heb toen de hele bende er gewoon afgegooid en nu maar weer is de Ubuntu versie 20.04.1 er op gegooid. Deze kast is een speeltje die natuurlijk wel goed moet kunnen werken. Vandaar.
Na de installatie kreeg ik de kans mijn cloud er gelijk bij te halen. In mijn geval google drive waar ik enkele bestanden op heb staan in een daarvoor geïnstalleerde map. Want alles toestaan vind ik onzin.
Maar ik kon nu geen uitzonderingen maken t.a.v. de fotoś, agendaś, mail etc. Dat hoeft voor mij niet. Ik meen vorige week gezien te hebben dat je dit bij een handmatige installatie dit wel kunt uitvinken. Maar kan dat nu ook nog en zo waar doe ik dat. Anders gooi ik hem er weer af (hahaha, hoe?) en probeer ik het handmatig.
Maar dus eerst. Kan ik de toestemmingen weer ergens uitvinken.
Groeten, Dump.
En ik zeg het wel vaker. Ik ben een beginneling dus houd het a.u.b. eenvoudig voor zover mogelijk.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #1 Gepost op: 2020/10/27, 15:41:51 »
Met een account van 2008 en vaker op en af buntu te hebben gebruikt ben je niet echt een beginneling meer. ;)  :D
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Dump

  • Lid
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #2 Gepost op: 2020/10/27, 16:27:39 »
Haha. Ja dat is waar. Maar ik gebruik het haast nooit. Ik val altijd terug op windows i.v.m. mijn gps en basecamp die het er niet op doet. Ik kom vaak alleen maar verder door te proberen. En ik heb een slecht geheugen waardoor ik altijd maar weer het wiel opnieuw moet uitvinden. Als je het zo bekijkt ben ik eigenlijk een toppertje. Maar het kost me toch een tijd en moeite. Vandaar die beginneling.
Groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline rico70

  • Lid
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #3 Gepost op: 2020/10/27, 17:02:51 »
Ipv basecamp kan je ook Qmapshack gebruiken voor je GPS

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #4 Gepost op: 2020/10/27, 17:20:42 »
Haha. Ja dat is waar. Maar ik gebruik het haast nooit. Ik val altijd terug op windows i.v.m. mijn gps en basecamp die het er niet op doet. Ik kom vaak alleen maar verder door te proberen. En ik heb een slecht geheugen waardoor ik altijd maar weer het wiel opnieuw moet uitvinden. Als je het zo bekijkt ben ik eigenlijk een toppertje. Maar het kost me toch een tijd en moeite. Vandaar die beginneling.
Groeten, Dump.
Dat begrijp ik, geen probleem. We gaan proberen je zo goed mogelijk te helpen waar het kan.  Ook ik weet niet alles en leer dagelijks een hoop bij. :)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Dump

  • Lid
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #5 Gepost op: 2020/10/27, 21:59:33 »
En ik vergeet dagelijks maar geef nooit op.
Dank voor jullie bijstand.
Groeten, dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #6 Gepost op: 2020/10/27, 22:02:40 »
Kijk, zie je wel. Vergeet ik het weer. Nee hoor.
Maar heeft die qmapschack dezelfde funcionaliteiten als basecamp?
Routes maken en omkeren, gpx bestanden importeren etc?
Ik zal hem gaan proberen. Leuk.
Groetjes.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #7 Gepost op: 2020/10/28, 16:05:30 »
Je zou het kunnen proberen via 'online accounts'. (Super toets en beginnen met typen in het tekstveld maakt dit vanzelf zichtbaar). Als het goed is staat daar je Google account bij en kun je de instellingen aanpassen.

Offline Dump

  • Lid
Re: van Xubuntu naar Ubuntu gegaan. Toch een vraagje.
« Reactie #8 Gepost op: 2020/10/28, 21:52:27 »
Ga ik proberen. Dank voor de tip.
Maar eerst is kijken waarom het geluid van de r-box uit de sub woofer komt.
Alles lijkt goed te zitten. Ook volgens mij bij de instellingen. Iets kapot?
Haha. Zo blijf ik aan de gang.
Groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.